Peste 8.000 de rechizite ajung la copiii săraci din satele doljene

0
79

Colecta de rechizite, o campanie umanitară marca World Vision România – Biroul Zonal Dolj, a pornit în luna octombrie şi a continuat şi în primele două săptămâni din noiembrie. Cu sprijinul unor oameni binevoitori, care s-au alăturat campaniei, au fost strânse 8.270 de rechizite – caiete, blocuri de desen, creioane, penare, pixuri, carioci, ghiozdane, acuarele şi pensule – care vor ajunge în perioada imediat următoare la cei 2.469 de copii – preşcolari şi scolari din mai multe comunităţi doljene.

Campania de colectare a rechizitelor a pornit de la ideea că, deseori, copiii de la ţară se lovesc de nevoi acute cum ar fi o alimentaţie defectuoasă, lipsa unei vestimentaţii adecvate vârstei sau anotimpului sau lipsa încălţămintei. În acest context, posibilitatea lor de a-şi cumpăra rechizite şi materiale educaţionale este redusă, dacă nu chiar imposibil de realizat. Conform studiului „Bunăstarea Copilului din Mediul Rural, 2014”, realizat de fundaţia World Vision România, pe un eşantion de 2.774 gospodării, lipsa resurselor materiale reprezintă 45% din motivele invocate de părinţi pentru abandonul şcolar. „Tatăl munceşte cu ziua sau atunci când găseşte de lucru merge la oraş şi munceşte în construcţii. Din banii câştigaţi întâi luăm alimente, iar acum că începe iarna copiilor le trebuie haine şi încălţăminte. Rareori mai rămân bani şi pentru altceva. Uneori copiii scriu la mai multe materii pe acelaşi caiet”, mărturiseşte Maria, mama Petruţei, clasa a IV a.

Campanie împotriva abandonului şcolar

Prin ,,Colecta de rechizite”, World Vision România îşi doreşte să ajungă cu rechizite şi materiale educaţionale la cât mai mulţi copii, astfel încât aceştia să nu abandoneze şcoala şi să înveţe cât mai bine. „Rezultatul campaniei a fost îmbucurător pentru noi, s-a observat încă o dată mobilizarea craiovenilor şi solidaritatea lor faţă de copiii defavorizaţi din mediul rural doljean. Campania a răsunat şi datorită celor 18 parteneri, instituţii publice, dar şi companii private care ne-au fost constant alături în misiunea noastră de a oferi un viitor mai bun copiilor”, a spus Cristina Vienescu, specialist marketing şi fundraising World Vision România – Biroul Zonal Dolj.

Urne de colectare plasate în mai multe puncte de interes din oraş

Pe toată perioada campaniei, au fost amplasate urne de colectare în  puncte de interes din Craiova:  la Teatrul Naţional „Marin Sorescu”, Casa de Cultură „Traian Demetrescu”, Teatrul pentru Copii şi Tineret „Colibri”, Radio România Oltenia-Craiova, Skoobooks, Librăria „Elena Farago”, Greenwich School of English şi Centrul DAGMAR D.V.

Iniţiativele precum ,,Colecta de rechizite” sunt susţinute de World Vision România prin birourile sale zonale cu scopul de a oferi copiilor şanse de dezvoltare şi educare. Ele fac parte din proiecte complexe centrate pe bunăstarea copilului în care sunt incluşi copiii alături de familiile şi comunităţile din care fac parte.