S-a deschis traficul pe autostrăzile Bucureşti-Ploieşti şi Cernavodă-Medgidia

0
306

Traficul pe autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3) a fost deschis ieri, cu excepţia ieşirii spre Snagov, în cazul căreia lucrările vor fi finalizate miercuri, Guvernul menţinându-şi însă decizia de a aplica penalităţi pentru depăşirea termenului de execuţie, a declarat premierul Victor Ponta. Acesta a inaugurat tronsonul de autostradă Bucureşti-Ploieşti alături de fostul premier, Călin Popescu Tăriceanu, în mandatul căruia au fost începute lucrările. Ponta i-a avertizat pe reprezentanţii Ministerului Transporturilor că sunt responsabili pentru ca ieşirea spre Snagov a autostrăzii să fie finalizată miercuri de către Euroconstruct. Pe autostrada Bucureşti-Ploieşti se va circula pe patru benzi, cu un regim de viteză de maximum 100 kilometri pe oră. Atenţionat de jurnalişti că tronsonul de autostradă este pus în circulaţie fără ca parcările şi alte facilităţi să fi fost terminate, premierul a apreciat că ar fi fost o greşeală ca punerea în circulaţie să fi fost amânată din acest motiv. Acelaşi punct de vedere a fost susţinut şi de fostul premier Tăriceanu, care a arătat că parcările şi staţiile de benzină nu sunt obligatorii în această fază. „Un tronson de 60 kilometri este o distanţă pentru care nu sunt necesare staţii de benzină. Sunt fericit că lucrarea a fost terminată, dar trist că un proiect relativ modest, de 60 kilometri, durează atât”, a spus Tăriceanu. Primul termen de dare în folosinţă a autostrăzii Bucureşti-Ploieşti a fost anul 2010, finalizarea fiind amânată de mai multe ori.

În urmă cu două săptămâni, premierul Ponta a anunţat că Guvernul va aplica penalităţi în cuantum total de 15 milioane lei firmelor care au depăşit termenul de execuţie a lucrărilor la autostrada Bucureşti-Ploieşti, bani care vor fi folosiţi pentru programele speciale destinate persoanelor cu boli incurabile. El a arătat că lucrările sunt întârziate şi din cauză că „băieţii deştepţi” au aflat dinainte traseul autostrăzii şi au cumpărat mai multe proprietăţi, cerând acum despăgubiri.

Lucrările la A3 sunt împărţite în două sectoare, Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct ’98/Com-Axa. Valoarea totală a lucrărilor este de 450 milioane euro.

Tot ieri a fost inaugurat şi tronsonul Cernavodă – Medgidia al Autostrăzii Soarelui, unde se va circula pe o singură bandă pe sens, în regim de drum naţional, şi cu limita de viteză de 80 de kilometri la oră, fiind montate indicatoare în acest sens. Şi aici au fost prezenţi premierul Victor Ponta şi fostul premier, Călin Popescu Tăriceanu. „E bine să dăm drumul traficului, că acum vine lumea la mare (…) Sper ca de mâine (n.r. – astăzi) cei care vin la mare să scape de coşmarul din toate satele şi comunele şi sper ca această autostradă să ajute şi din punct de vedere economic şi să se termine anul acesta lucrările la autostradă”, a spus Ponta. Acest tronson face legătura cu centura Constanţei, care a fost deschisă circulaţiei tot ieri.

După ce Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a reziliat, anul trecut, contractul cu firma Colas, cea care ar fi trebuit să realizeze tronsonul de autostradă Cernavodă – Medgidia, a fost organizată o nouă licitaţie, câştigată de consorţiul Astaldi – Max Boegl, acelaşi care lucrează şi la tronsonul Medgidia – Constanţa. Având în vedere că a fost deschis complet traficul şi pe tronsonul Medgidia – Murfatlar, iar tronsonul Murfatlar – Constanţa a fost inaugurat anul trecut, putem spune că, în sfârşit, de la Bucureşti la Constanţa se circulă neîntrerupt.