Sâmbătă, 16 martie 2024, un grup de 48 de elevi ai liceului ”Charles Laugier” din Craiova, însoțiți de cinci cadre didactice ale școlii, împreuna cu opt elevi ai liceului “Lycee Polyvalent Guy Moquet Etienne Lenoir” din Chateubriant, Franta, însotiti de doi profesori au participat la evenimentul “Energy Innov Expo”, organizat de către Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București. .
Evenimentul amintit, aflat deja la a doua ediție, a reunit, pe parcursul a trei zile, specialiști renumiți din mediul academic și economic, cu intenția de a oferi publicului larg o informare amplă despre cele mai noi tehnologii de producere a energiei, despre tendințele, provocările precum și despre schimbările de paradigmă și soluțiile inovatoare propuse la problemele curente cu care se confruntă domeniul industriei energetice.
Impresiile participanţilor
În cadrul unei serii de ateliere de lucru și conferințe dedicate economiei circulare, dezvoltării durabile, tranziției către o energie curată, tranzacționării gazelor naturale și energiei electrice pe piețele de energie, siguranței și rezilienței energetice, participanții au avut posibilitatea să afle de la profesioniști consacrați despre cum va arăta industria energetică a viitorului. ”Elevii care au participat la această vizită provin de la diferite clase de liceu ce acoperă toate specializările care pot fi urmate în cadrul școlii noastre, anume Matematică-Informatică, Științele Naturii și Filologie. Ei s-au bucurat de o primire deosebit de amabilă din partea reprezentanților câtorva dintre facultățile Universității Politehnice, care au organizat pentru noi o vizită a laboratoarelor dumnealor, oferindu-le totodată elevilor informații despre condițiile de admitere la diferitele facultăți și încurajându-i pe aceștia să aplice pentru a studia în cadrul unuia dintre numeroasele programele de studiu oferite de Politehnică în viitorul an universitar”, a precizat prof. Darius Persu, care a însoțit grupul de elevi. ”Consider că participarea la acest eveniment a fost un real câștig pentru elevii noștri. Aceștia au putut afla de la profesorii și studenții care ne-au însoțit, informații extrem de utile pe toată durata vizitei, aspecte legate de oportunitățile de angajare și de nivelul foarte bun al salarizării ce îi așteaptă pe viitorii specialiști în domeniul industriei energetice. Avem deja câțiva elevi care, în urma prezentărilor la care au participat, și-au declarat intenția de a deveni studenții Politehnicii. Le ținem pumnii să reușească și suntem convinși că această alegere va sta la baza unei cariere profesionale de succes.”, a concluzionat și prof. Maria Trușcă ce a făcut, de asemenea, parte din grupul de cadre didactice ce s-au ocupat cu organizarea vizitei elevilor craioveni la Universitatea Politehnică din București. „Vizita la Politehnica Bucuresti ne-a oferit ocazia să descoperim un pic din modul de organizare a mediului academic românesc, eforturile făcute de România pentru formarea de ingineri de succes. Excursia la Bucureşti a fost frumoasă datorită vremii bune și a monumentelor extraordinare pe care le-am putut vedea. Am fost de-a dreptul impresionaţi de grandoarea clădirii Parlamentului. Cu toate acestea, ne-am fi dorit să petrecem puțin mai mult timp în centrul Bucureștiului și să putem face cumpărături pentru suveniruri. Am avut, în acelaşi timp, posibilitatea de interacționa în mediul extraşcolar cu elevii români prezenți la activitate”, a spus Guy Loane, din delegația franceză. ”Vizita la evenimentul organizat de Politehnica din București a fost un prilej excelent de informare despre cele mai noi tendințe din domeniul producerii de energie sustenabilă, dar și de a lua contact cu mediul academic bucureștean, nu doar pentru elevii școlii noastre, ci și pentru elevii francezi, aflați în Craiova pentru trei săptămâni, interval dedicat efectuării unui stagiu de practică, în urma colaborării pe proiecte educaționale inițiate de noi, în cadrul acreditării Erasmus+, pe care Liceul ”Charles Laugier” o va implementa până în anul 2027”, a precizat prof. Sorin Bîrsan, care ocupă funcția de coordonator al activităților de acreditare , fiind şi responsabil pentru proiectele Erasmus+ desfășurate la nivelul școlii.