Parcarea subterană, lansată la licitaţie

0
340

Autorităţile locale au scos la licitaţie execuţia parcării subterane care urmează să fie amenajată sub platforma Teatrului Naţional „Marin Sorescu”. Valoarea contractului pleacă de la suma de 84,77 milioane de lei, dar lucrarea va ajunge la o firmă care va veni cu preţul cel mai scăzut.

Autorităţile caută un constructor care să corespundă mai multor criterii. Potrivit documentaţiei de licitaţie, agentul economic interesat de această lucrare trebuie să dovedească faptul că şi-a achitat obligaţiile la plata bugetului local şi cel consolidat. Pentru a se convinge că au de-a face cu o firmă serioasă, autorităţile mai cer ca ofertantul să aibă o cifră de afaceri, pe ultimii trei ani, de 168 de milioane de lei. Societatea trebuie, de asemenea, să dovedească şi o bună capacitate tehnică, urmând să vină cu o declaraţie care să cuprindă o listă cu principalele activităţi de execuţie pe care le-a realizat în ultimii cinci ani, precum şi o declaraţie privind utilajele, instalaţiile şi echipamentele de care dispune.

Un proiect de 20 milioane de euro

Licitaţia pentru execuţie porneşte de la suma de 84,77 milioane de lei (echivalentul a 20 de milioane de euro) şi va fi câştigată de ofertantul care va veni cu cel mai scăzut preţ. Finanţarea este asigurată din fonduri nerambursabile (cererea de finanţare fiind depusă în cadrul POR, Axa prioritară 1), fonduri de la bugetul de stat şi bugetul local. Conform documentaţiei, lucrarea trebuie să fie terminată într-un an, termenul începând să curgă de la adjudecarea contractului. Tot în caietul de sarcini autorităţile au specificat şi că execuţia nu poate fi împărţită în loturi, ceea ce înseamnă că societatea sau asocierea de firme care vor fi declarate câştigătoare vor trebui să ducă singure lucrarea la bun sfârşit.

619 locuri de parcare, pe două niveluri

Parcarea subterană trebuie să aibă 619 locuri şi o suprafaţă construită de peste 17.000 de metri pătraţi, desfăşurată pe două niveluri. Printre puţinele date tehnice publicate de autorităţi, se specifică faptul că structura de rezistenţă a viitoarei parcări trebuie să fie realizată din beton armat monolit. Pereţii interiori vor avea grosimi de până la 80 de centimetri, iar planşeta de peste primul nivel trebuie să aibă o grosime de aproximativ 0,45 metri. De altfel, lucrarea în sine este cotată cu grad ridicat de dificultate din cauza faptului că este nevoie să se sape în adâncime. Acesta a fost şi motivul pentru care, deşi a fost scoasă de mai multe ori la licitaţie, nu s-a găsit nici o firmă care să o construiască.

Solomon vrea un termen de execuţie mai scurt

Primarul Antonie Solomon consideră că parcarea subterană este o lucrare care poate fi terminată nu în doi ani, cum spun specialiştii, ci într-un singur an. Condiţia pe care o iau în calcul, totuşi, autorităţile este ca licitaţia să fie adjudecată în această primăvară şi să nu existe contestaţii. “Eu vreau să organizăm licitaţia şi să ne şi apucăm de lucru. Dacă firmele se ţin de treabă, chiar îndrăznesc să cred că o să terminăm lucrarea în acest an”, a declarat primarul Antonie Solomon, cu două luni în urmă, când Primăria Craiova pregătea documentele pentru depunerea cererii de finanţare. Conform soluţiei tehnice de la vremea respectivă, execuţia parcării a fost estimată la suma de numai 55 de milioane de lei.

Aşteptată de mai mulţi ani

Parcarea subterană este un obiectiv vechi pe agenda autorităţilor locale. Într-o primă fază, s-a dorit să se amenajeze o astfel de parcare în zona Mercur, în continuarea actualului centru civic. S-a renunţat rapid la această idee, dat fiind faptul că, la vremea respectivă, parcarea cu plată din zonă era concesionată unei firme. În 2006, s-a vorbit pentru prima dată de construirea unei parcări de 1.000 de locuri, sub platforma Teatrului Naţional Craiova. Municipalitatea intenţiona să găsească un partener care să investească 20 de milioane de euro, în schimbul cărora să exploateze parcarea şi să plătească apoi o redevenţă de 150.000 de euro pe an Primăriei – în primii trei ani, apoi 10% din cifra de afaceri. Nici o societate nu s-a arătat interesată şi proiectul a fost  abandonat.