Primăria Craiova a relansat licitaţia pentru cumpărarea celor 16 autobuze electrice, primul lot din cele 46 de mijloace de transport pe care autorităţile intenţionează să le cumpere. Investiţia este estimată la suma de 57,54 milioane de lei, iar banii sunt asiguraţi din fonduri europene, alocate în cadrul Programului Operaţional Regional (POR). La prima licitaţie, care a fost lansată anul trecut, s-a prezentat un singur ofertant, polonezii de la Solaris, dar procedura a fost anulată, oferta considerându-se neconformă.
Procedura de achiziţie a primelor 16 autobuze electrice a fost lansată pe data de 14 ianuarie, iar termenul-limită pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru data de 24 februarie. Conform documentaţiei depuse în SEAP, furnizarea se face în cadrul „Proiectului Integrat de Modernizare a Sistemului de Transport Public cu Autobuze în Municipiul Craiova – MOTRIC-A”. Autoritatea locală achiziţionează, de această dată, un număr de 16 autobuze cu sistem de propulsie electric, precum şi 16 staţii de încărcare lentă şi 4 staţii de încărcare rapidă. În total, municipalitatea craioveană îşi propusese să cumpere 46 de autobuze electrice, acesta fiind primul lot de mijloace de transport în comun.
Prima licitație a fost anulată
La prima licitaţie, care a fost lansată în luna iulie 2019, a fost depusă o singură ofertă, a polonezilor de la firma Solaris. Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări sau informaţii suplimentare în termen de 15 zile înainte de data-limită de depunere a ofertelor. Ofertantul trebuie, de asemenea, să demonstreze că, în ultimii 3 ani, a furnizat produse similare – transport de călători electric, la nivelul a cel puţin un contract. În cazul în care mai mulţi operatori economici participă în comun la procedura de atribuire, îndeplinirea cerinţelor privind capacitatea tehnică şi profesională se demonstrează prin luarea în considerare a tuturor membrilor grupului, se arată în documentaţie.
Investiția este estimată la 57,54 milioane de lei
Costul autobuzelor este estimat la suma de 57,54 milioane de lei, banii fiind asiguraţi dîin fonduri europene în cadrul Programului Operaţional Regional (POR). Criteriul principal de atribuire este preţul, componenta financiară reprezentând 80%. Pentru preţul cel mai scăzut se acordă punctajul maxim. Un alt criteriu este numărul suplimentar de călători transportaţi (14%), între care numărul suplimentar de călători transportaţi în picioare – 7% şi numărul suplimentar de călători transportaţi pe scaune – 7%. În orele de vârf, când numărul de călători se depăşeşte, se pot folosi şi scaunele rabatabile suplimentare pentru persoanele cu dizabilităţi, dacă acestea nu sunt utilizate.
Lotul II are o valoare de 77 milioane de lei
Conform caietului de sarcini, autobuzele electrice vor avea o capacitate de transport de minim 100 de persoane, dintre care 36 de persoane pe scaune, plus conducătorul auto. Autobuzele trebuie să aibă şi o capacitate de minim 64 de călători transportaţi în picioare. Ofertanţii trebuie să asigure şi o garanţie de funcţionare a autobuzelor electrice de minim 500.000 de kilometri parcurşi sau de minim 5 ani de la data punerii în exploatare. Autobuzele electrice, care fac parte din acest prim lot, trebui să aibă o lungime de 18 metri, spre deosebire de lotul II, de 30 de autobuze, care au o lungime de 12 metri. Cele 30 de autobuze electrice sunt estimate, la rândul lor, la suma de 77,56 milioane de lei fără TVA.
Cele 17 tramvaie se află în licitație
În derulare se află și licitația pentru cele 17 tramvaie pe care municipalitatea le achiziționează cu fonduri europene, prin POR. Procedura de achiziție a fost lansată pe data de 25 decembrie 2019, ofertele din partea firmelor interesate urmând să fie primite până la 11 februarie. Ca și la celelalte două licitații, cea din ianuarie 2019 și octombrie 2019, valoarea investiției a rămas la suma de 170 milioane de lei, fără TVA, și 202 milioane de lei, cu TVA inclus. Licitația este lansată de Ministerul Dezvoltării Regional, cu care municipalitatea a încheiat un parteneriat public în 2018, iar contribuția autorității locale este de 35,7 milioane de lei, bani cu care Primăria Craiova trebuie să acopere cota de TVA și contribuția de 2% din proiect.
primaria nu se ingrijeste ca angajatii salubritatii sa ridice gunoiul si sa curete imprejurimile ghenelor in bune conditii si vreti sa rezolve transportul in localitate …???
ete stie Marijan . el si cu berceanu. Facem pariu ca o firma de-a lor va castiga licitatia? si zice in articolul alaturat pe care i-l dedicati …sunt niste securisti care spala fondurile UE …
Comments are closed.