Sfaturi pentru consumatorii care achiziţionează produse cu preţ redus

0
345
Radu Preda

Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie sa fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei (“soldare/soldări/solduri”, “lichidare”, “promoţii” etc.).  Conducerea Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud-Vest Oltenia trage un semnal de alarmă şi spune că orice vânzare de acest tip trebuie să fie însoţită de data de debut şi de durata acesteia; să ştie că, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau ca oferta este valabilă numai “în limita stocului disponibil”; să verifice dacă oferta mai este valabilă în momentul respective.

„Consumatorii sunt sfătuiţi să verifice dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat); la achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional”, a precizat Radu Preda, comisar-şef al Comisariatul Regional  pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud-Vest Oltenia.

Menţionarea noului preţ lângă preţul anterior

Cumpărătorii trebuie să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc.); să ştie că orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile “preţ nou”, “preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale etc.).