“Valorificarea parentingului pozitiv pentru incluziunea socială a copiilor cu CES” implementat de Asociaţia Educreate

0
1395

Asociaţia Educreate implementează în acest an proiectul finanţat prin programul Erasmus+ “Valorificarea parentingului pozitiv pentru incluziunea socială a copiilor cu CES” cu numărul de referinţă KA122-ADU-EF1ED0D3, în parteneriat cu Asociaţia Edu2Grow din Portugalia şi Centro Provinciale di Istruzione per gli Adulti Napoli Cittŕ 2 din Italia. Proiectul este axat pe activităţi de parenting pozitiv destinate părinţilor cu copii cu cerinţe educaţionale speciale (CES).
Confruntarea cu factorii de risc în medii cu resurse precare şi coeziune socială redusă generează noi provocări pentru familiile din cartierele sărace ale Craiovei, precum şi din satele Podari, Cotofenii de Jos, Melinesti, Cosoveni, Filiasi, zone în care Asociaţia Educreate îşi desfăşoară activitatea. Analizele efectuate de asociaţie în aceste medii defavorizate au evidenţiat nivelul redus de implicare al şcolilor şi asistenţilor sociali în sprijinirea părinţilor care cresc copii cu CES. Concluziile arată că serviciile sociale comunitare şi unităţile de învăţământ nu au înţeles pe deplin importanţa informării părinţilor, existând lipsa unor iniţiative locale de impact în care asistenţii sociali, educatori/învăţători/diriginţii să garanteze furnizarea de servicii specializate de informare şi formare a părinţilor privind incluziunea copiilor cu CES, prevenirea bullyingului şi a excluziunii.
Asociaţia Educreate, în urma dialogului continuu cu alte ONG-uri şi instituţii locale, a decis să implementeze proiectul “Valorificarea parentingului pozitiv pentru incluziunea socială a copiilor cu CES”, având următoarele obiective principale:
– Creşterea competenţelor formatorilor Educreate pentru crearea şi furnizarea unui program de educaţie parentală destinat părinţilor copiilor cu CES.
– Dezvoltarea capacităţii asociaţiei de a elabora strategia de incluziune “Împreună creştem copii fericiţi” pentru familiile care cresc copii cu CES.
– Crearea unui cadru durabil pentru furnizarea de servicii de prevenţie şi intervenţie în domeniul educaţiei parentale, în vederea incluziunii socio-educaţionale a copiilor cu CES.
Asociaţia Educreate, fondată în 2022 de către Silvia Patru, Ani Draghici şi Ana Gabriela Serban, cu o experienţă de peste 10 ani în managementul proiectelor şi în dezvoltarea de training-uri pentru formatori şi profesori din România şi alte ţări din UE, îşi propune să promoveze şi să susţină educaţia, formarea şi cercetarea pentru realizarea unui proces de învăţare pe tot parcursul vieţii al cetăţenilor români şi străini, cu accent pe asigurarea egalităţii de şanse şi incluziunea persoanelor defavorizate în vederea integrării acestora în piaţa muncii şi dezvoltării lor ca cetăţeni ai Uniunii Europene.
Asociaţia Educreate a început îndeplinirea primului obiectiv prin trimiterea formatoarei Anastasia Rusanovschi la cursul de formare “Non formal for inclusion”, organizat de Asociaţia Edu2Grow în St. Julians, Malta, în perioada 28 octombrie – 05 noiembrie 2023. Pe parcursul a 9 zile de curs, formatoarea a dobândit cunoştinţe în crearea de jocuri/activităţi non-formale care abordează incluziunea, prevenţia bullyingului şi activităţi de mindfulness pentru părinţii care au copii cu CES şi pentru adulţii vulnerabili din judeţul Dolj. În curând, Anastasia, alături de alţi formatori ai Asociaţiei Educreate, va organiza webinarii, conferinţe şi întâlniri cu părinţii care au copii cu CES pentru a aplica metodele non-formale învăţate la cursurile de formare organizate de partenerii din Spania, Turcia, Portugalia şi Italia.
Toate aceste activităţi pot fi urmărite pe pagina de Facebook a Asociaţiei Educreate: https://www.facebook.com/profile.php?id=100091544719345.
Aspirăm ca acest proiect să devină un catalizator pentru oamenii din judeţul Dolj, încurajându-i să devină mai incluzivi şi toleranţi faţă de copiii cu CES şi să-i sprijine în integrarea mai uşoară în societate.