Zece autobuze turceşti, marca BMC, sunt primele din lotul de 25 de mijloace de transport care sunt aşteptate să sosească acum în Bănie. Restul de 15 autobuze vor ajunge şi ele până la sfârşitul acestei luni. La mijlocul lui februarie vor fi livrate ultimele 13 autobuze, în total fiind vorba de 38 de mijloace de transport noi, care au fost achiziţionate de primărie cu bani dintr-un credit BERD.
Primele zece autobuze au plecat din fabrică, luni după-amiază, în Turcia deplasându-se special pentru a însoţi noua garnitură de mijloace de transport în comun viceprimarul Craiovei, Stelian Bărăgan, şi Maria Nuţă, şeful Direcţiei de Investiţii şi Achiziţii Publice din cadrul Primăriei Craiova. “Aşa cum am promis, încă de acum câteva luni că ne sosesc primele autobuze în decembrie, chiar aşa se întâmplă. Astăzi (n.r. – luni) dăm startul procesului de modernizare al transportului în comun din Craiova! Primele 10 autobuze BMC au plecat chiar astăzi (n.r. – luni) spre Craiova, iar până la finalul acestui an vor ajunge şi restul de 15 pentru a avea, în total, 25 autobuze noi pentru începutul anului 2020. Iar până în februarie 2020 vor ajunge şi celelalte 13 autobuze achiziţionate de Primăria Craiova şi finanţate printr-un împrumut BERD”, a declarat primarul Craiovei, Mihail Genoiu.
Introduse în trafic, cât mai curând
Potrivit acestuia, municipalitatea va încerca să ducă la îndeplinire toate formalităţile necesare pentru ca noile autobuze să fie introduse cât mai curând pe traseele din oraş. „Facem toate demersurile şi formalităţile necesare pentru ca aceste mijloace de transport să intre în parcul auto al RAT SRL, cât mai curând posibil. Este încununarea unui demers lung pe care noi, cei din Primăria Craiova, îl ducem la bun sfârşit şi de care vor beneficia toţi craiovenii”, a mai declarat edilul-şef al Craiovei.
Investiţiile în transportul local continuă
Autorităţile susţin că procesul de modernizare al transportului public nu se opreşte însă aici. „Avem în derulare mai multe proiecte finanţate din fonduri Europene nerambursabile cum ar fi achiziţia de autobuze electrice, achiziţia a 17 tramvaie noi, modernizarea depoului de tramvaie, a staţiilor de redresare, dar şi modernizarea căii de rulare şi a liniei de contact pentru tronsoanele rămase încă nemodernizate din anii trecuţi. La finalul acestui proces locuitorii Craiovei vor beneficia de un transport public modern şi de calitate”, a precizat Mihail Genoiu, primarul Craiovei.
Autobuzele costă 32 milioane de lei
Valoarea totală investiţiei făcută de către Primăria Craiova este de 32.127.890 lei fără TVA, 845.470 lei fiind costul unui autobuz. Autobuzele BMC Procity au o lungime de 12 metri, o lăţime de 2.5 metri. Înălţimea maximă este de 3.4 metri. Acestea au trei uşi pe partea dreaptă, două uşi a cate 2 foi fiecare. Capacitatea totală este de 97 pasageri, dintre care 26 pasageri pe scaune, 71 în picioare. Greutatea netă 10.700 kg conform celei mai recente versiuni a directivei europene din domeniu. Autobuzele sunt cu podea complet coborâtă (nu există trepte pe platforma pasagerilor pe toată lungimea autobuzului). Înălţimea scării pentru toate uşile este de 34 cm fără a fi încărcat sau fără a fi folosit dispozitivul de înclinare. Standardul de emisii este Euro 6. Autobuzul dispune de o platformă auxiliară (rampă) pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi.
Confortul termic al pasagerilor va fi asigurat
Potrivit autorităţilor, confortul termic al pasagerilor va fi asigurat prin sisteme de climatizare – încălzire, ventilare şi condiţionare a aerului. Noile mijloace de transport sunt echipate cu GPS, iar pentru siguranţa călătorilor acestea sunt dotate cu 6 camere de supraveghere de înaltă rezoluţie, de tip dom, cu o carcasă anti-vandalism. În ceea ce priveşte informarea pasagerilor, autobuzele dispun de indicatoare traseu exterioare, frontale şi laterale, ce pot afişa două rânduri independente, cu până la 24 de caractere fiecare rând, iar două monitoare interioare tip LCD LED ultra-wide vor fi montate în compartimentul călătorilor. Autobuzele BMC Procity sunt echipate şi cu un computer de gestiune şi management al traficului (în scurt CGMT), cu funcţii GPS, echipamente Wi-Fi şi comunicare on-line, echipamente de numărare a pasagerilor la fiecare uşă (sisteme cu senzori 3D inteligenţi şi un analizor). Sistemul este integrat cu CGMT permite numărarea şi raportarea numărului de pasageri transportaţi în anumite intervale de timp, staţia de autobuz, traseul, numărul vehiculului.
multumim de efort, aceeasi lauda si prezentare lungita a acelorasi cifre din detaliile constructive. ramane sa auzim de la calatori ce inseamna masinariile astea in utilizare. cu reziduurile si mocirla de pe langa platforma ghenei de gunoi de langa statia bloc 41 de pe bd. dacia se mai intampla ceva, ca isi asteapta executorii tot in aceeasi prezentare …
Comments are closed.