After-school modern pentru elevii din Ghidici

0
88

O comună vie, cu case îngrijite şi străzi asfaltate de la un cap la altul, aşa arată astăzi Ghidiciul, condus de 20 de ani de acelaşi primar – Constantin Tache. Dacă îl întrebi cum de reuşeşte să aibă grijă de soarta oamenilor care l-au învestit cu încredere, zâmbind, gospodarul-şef răspunde cu un proverb, după care, spune el, a încercat să se ghideze mereu – “Ce faci pentru tine, dispare odată cu tine, ce faci pentru alţii, rămâne pentru eternitate”. Aflată în Lunca Dunării, comuna doljeană Ghidici a reuşit să atragă în ultimii ani fonduri de aproximativ 7 milioane de euro, iar acest lucru se vede fără nici o urmă de îndoială. Apă şi canalizare, asfalt pe toate străzile, un cămin cultural reabilitat, bază sportivă la şcoala din localitate, dar şi un after-school modern sunt doar o parte din proiectele pe care primarul Constantin Tache a reuşit să le implementeze pentru a schimba faţa localităţii.

Pe lângă modernizarea infrastructurii, educaţia copiilor reprezintă un reper important iar edilul din Ghidici nu l-a neglijat, ba din contră. 363 de şcolari şi preşcolari învaţă în şcoala şi grădiniţa din localitate. Ambele funcţionează în clădiri reabilitate şo modernizate, astfel că procesul de învăţare a elevilor se desfăşoară în cele mai optime condiţii. “Am început anul şcolar 2014-2015 cu un număr de 363 de elevi care învaţă într-o şcoală modernă. Chiar dacă funcţionează într-o clădire veche, asta nu înseamnă că nu am avut grijă să răspundă cerinţelor actuale. Au fost realizate lucrări de reabilitare şi modernizare, iar acum şcoala are acoperişul reparat, grupuri sanitare moderne în interior, şi încălzire centrală. De asemenea, ne-am pregătit deja pentru iarnă, astfel încât am asigurat stocul de combustibil solid”, spune primarul localităţii Ghidici, Constantin Tache.

Numai doi dascăli din localitate, restul navetişti

Constantin Tache

O singură nemulţumire are Constantin Tache. Şi este legată de cadrele didactice. Din cei 22 de dascăli care predau în unitatea de învăţământ din Ghidici, doar doi sunt din localitate, restul de 20 fac naveta zilnic. Şi nu ar fi fost nemulţumit dacă alte cadre didactice din localite nu ar trece prin această situaţie – mai exact, fac naveta de la Ghidici către alte localităţi în care predau. “În şcoala nostră predau 22 de dascăli, majoritatea titulari pe post. Din păcate doar doi dintre ei sunt din localitate, ceilalţi 20 fac naveta în fiecare zi. Din păcate alţi profesori de la noi din comună fac şi ei, la rândul lor, naveta către alte localităţi. Din păcate această situaţie nu are rezolvare, întrucât procesul de titularizare este anevoios şi apar aceste situaţii neplăcute. Dacă Legea Educaţie ar fi permis ca în consiliu de administraţie să se pună drept condiţie ca dascălul să fie din comună, altfel ar fi stat lucrurile. Automat, fiind navetişti, profesorii sunt obligaţi să plece mai devreme uneori, acesta e un lucru care ne afectează”, a afirmat primarul Constantin Tache.

“Încercăm să venim în sprijinul copiilor cu situaţii deosebite”

Pe lângă modernizarea şcolii din localitate, anul trecut a apărut aici şi un after-school modern care se adresează în special copiilor cu o situaţie deosebită, dar şi celor care obţin rezultate şcolare deosebite. Funcţionează într-o clădire separată de Şcoala Gimnazială, construită din fonduri europene, în cadrul unui proiect ce a avut o valoare de 2,5 milioane de euro. Prin intermediul acestui after-school ce funcţionează din toamna anului trecut, autorităţile şi cadrele didactice, şi-au propus să sprijine astfel dezvoltarea elevilor atât din punct de vedere cultural cât şi social. “Pe lângă şcoală avem şi un after-school pentru 56 de elevi, care funcţioneazză în două serii, dimineaţa şi dup-amiaza. Este o construcţie nouă realizată din fonduri europene. Aici învaţă atât copiii din clasele I-IV cât şi cei de la gimnaziu. Este vorba de elevi care provin din familii cu situaţii deosebite. Am vrut pe de-o parte să-i ajutăm pe copiii ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate, dar am dorit să stimulăm şi vârfurile, şi chiar dacă au o situaţie mai bună i-am introdus şi pe cei care ating performanţe în sistemul de pregătire aferschool. Aceştia beneficiază de programe de informatică, limbi străine, dansuri populare, etc. Practic, astfel nu facem nici un fel de discriminare, îi ajutăm atât pe cei săraci cât şi pe cei care fac performanţe. Cu toţii primesc şi câte o gustare. La început am avut mâncare gătită, apoi, la indicaţiile dascălilor, am început să le dăm copiilor câte o pizza. Un lucru foarte important este faptul că acest serviciu este asigurat doar din fondurile primărie, iar părinţii nu plătesc absolut nimic. Acest after school funcţionează într-o clădire separată de şcoală, construită cu fonduri europene. Am accesat un proiect în valoare de 2,5 milioane de euro în cadrul căruia am asfaltat aproape toate străzile, am reabilitat şi modernizat căminul cultural şi am construit acest after-school, care, cred eu că este un lucru benefic pentru copiii noştri. De asemenea, profesorii care predau la acest after-school sunt plătiţi suplimentar”, a mai spus primarul Constantin Tache.

Un lucru este cert, la Ghidici educaţia copiilor contează, iar autorităţile locale fac toate eforturile pentru a le asigura acestora condiţiile optime pentru desfăşurarea procesului de învăţare.