România se află pe locul al 52-lea, din 56 de ţări, în ceea ce priveşte încrederea consumatorilor, potrivit rezultatelor unui sondaj efectuat de „The Nielsen Company”, bazat pe încrederea în piaţa muncii, situaţia financiară personală şi posibilitatea de a cheltui. Sondajul, efectuat în perioada 20 mai – 7 iunie a.c., în rândul a 31.000 de persoane, relevă faptul că Grecia are cei mai pesimişti consumatori, precedată de Portugalia, Ungaria, Croaţia, respectiv România.
Pe de altă parte, cei mai optimişti consumatori se regăsesc în India, urmată de Filipine, Indonezia, Malaezia, Emiratele Arabe Unite, Elveţia sau Hong Kong, scrie Mediafax. Printre ţările cu cele mai scăzute rate de încredere se mai regăsesc Irlanda, Spania, Lituania, Italia, Japonia, Coreea de Sud sau Letonia. Consumatorii intenţionează „să strângă cureaua” în următoarele luni în toate privinţele, de la investiţia în acţiuni, la cumpărarea de îmbrăcăminte, vacanţe sau electronice, după ce au fost ceva mai puţin prudenţi în ultimele 12 luni, reiese din studiul „Nielsen”, preluat de Reuters.