Echipa “Let’s Do It, Romania!” a început cartarea naţională!

0
336

De ieri, echipa Let’s Do It, Romania! a început etapa de cartare şi identificare a deşeurilor din afara oraşelor şi îi invită pe locuitorii României să ajute la realizarea hărţii deşeurilor, utilă acţiunii de curăţenie naţională ce se va desfăşura pe data de 24 septembrie 2011. Acţiunea de cartare se va derula în perioada 18 iulie – 4 septembrie şi va presupune determinarea mormanelor de deşeuri din arealele naturale şi stabilirea coordonatelor acestora cu ajutorul GPS-ului, informaţiile fiind ulterior încărcate într-un soft special. Obiectivul final al cartării este Harta Deşeurilor, instrumentul-cheie pentru organizarea voluntarilor pentru ziua de curăţenie. Harta Deşeurilor va sta la baza Registrului Naţional al Deşeurilor, gândit ca un instrument de monitorizare a zonelor cu probleme din România, util pentru autorităţi şi organizatori.

Noutatea cu care vine ediţia din acest an este reprezentată de noul sistem de cartare, care va fi bazat de data aceasta pe “zone de cartare”, de aproximativ 3×3 km fiecare. Fiecare voluntar care se înscrie pentru cartare îşi va alege zone de cartare proprii, iar raportarea se va face încărcând pe intranetul proiectului informaţiile de pe teren. Noul sistem permite calcularea procentajului cartat din fiecare judeţ, dar şi alocarea resurselor în zonele cu probabilitatea cea mai mare de a exista gunoi.

Vrei să fii voluntar “Let’s Do It Romania”?

Procesul de cartare se va desfăşura în mai multe etape, iar cei care doresc să se implice în acest proiect de interes naţional se pot înscrie pe site-ul www.letsdoitromania.ro, unde îşi vor crea un cont şi vor avea acces la harta României, împărţită în zone de cartare, de unde îşi pot alege zone de cartare din judeţele preferate şi le pot aloca prin aplicaţia web specifică. După înscriere, voluntarii vor primi hărţi ale zonei alese, detalii despre localizare, puncte de reper, elemente naturale şi de infrastructură care străbat zona, precum şi un manual de cartare în care sunt menţionate instrucţiuni legate de desfăşurarea şi abordarea cartării. O altă etapă constă în identificarea mormanelor de gunoi din zonele alese, cu ajutorul GPS-ului.

Pentru a putea face acest lucru, voluntarii vor completa o fişă de morman, cu detalii relevante pentru ziua de curăţenie: ce tipuri de deşeuri se află în compoziţia mormanului, în ce volum, dacă există elemente de dificultate în acces sau transportul deşeurilor, precum şi descrierea cât mai completă a punctelor de reper şi a modului în care se face accesul. În afară de modalitatea clasică de cartare, voluntarii vor putea utiliza şi aplicaţiile pe telefonul mobil pentru a carta în timp real. Aplicaţiile vor fi disponibile pentru sistemele Android, pentru iPhone, aplicaţia fiind deja disponibilă. Informaţiile complete despre cartare se găsesc pe site-ul www.letsdoitromania.ro, la secţiunea Vreau să particip.

Peste 50.000 de voluntari – ţinta campaniei din acest an

Potrivit organizatorilor, anul trecut, în judeţul nostru, majoritatea voluntarilor care s-au alăturat proiectului au din rândul elevilor în proporţie de 80%. «“Let`s Do It, Romania!” este proiectul tuturor celor care cred că în România se întâmplă şi lucruri pozitive, atunci când fiecare este dispus să contribuie, chiar cu foarte puţin: o singură zi, pentru o Românie curată – 24 septembrie! În 2010 s-au înregistrat peste 20.000 de voluntari la nivel naţional, însă la acţiunea propriu-zisă au participat mult mai mulţi. Pentru anul 2011, ne-am propus să atragem în acţiunea noastră peste 500.000 de voluntari», a afirmat Cătălin Zamfir, coordonatorul proiectului “Let’s do it Romania”, în judeţul Dolj.

***

Date de contact:

Anamaria Hâncu: anamaria.hancu@letsdoitrormania.ro, 0734 857 405

Anca Baniţă: anca.banita@letsdoitromania.ro, 0724 229 678

Site: http://www.letsdoitromania.ro

Blog http://www.blog.letsdoitromania.ro

Twitter: http://www.twitter.com/letsdoitro

Cauza de Facebook: http://apps. Facebook.com/causes/causes/403155/

Pagina de Facebook: http://www.facebook.com/LetsDoItRO