Parcarea subterană, în şantier non-stop

0
386

Parcarea subterană din parcul TNC avansează destul de repede. Constructorii spun că au depăşit puţin graficul de lucrări şi că, dacă ploile nu vor mai fi o problemă, execuţia ar putea să meargă şi mai repede decât până acum. Pentru că se lucrează non-stop  cu utilajele mari, de tip Kelly, reprezentanţii Mitliv solicită înţelegere din partea locatarilor din blocurile învecinate.

Pentru că se lucrează non-stop, constructorul Mitliv îşi cere scruze de la locatarii din blocurile învecinate, aceştia fiind nevoiţi să suporte zgomotul utilajelor chiar şi pe timpul nopţii. „Ne dăm seama că este un mare disconfort pentru oamenii care locuiesc în apropiere, însă îi rugăm să ne înţeleagă şi să mai aibă puţină răbdare până vom reuşi să excavăm toată suprafaţa”, a menţionat Marin Tuzluc, managerul de proiect din partea firmei. Constructorii spun că zgomotul provine de la cele patru utilaje Kelly de mare capacitate. Acestea sunt întrebuinţate pentru tratarea terenului şi nu pot fi oprite decât atunci când toată incinta parcării va fi turnată în beton.

Zgomotul mai durează trei luni

Constructorii şi-au propus să termine această operaţiune – una extrem de delicată – în aproximativ trei luni, după care utilajele Kelly nu vor mai fi folosite. „Acum trebuie să le ţinem în funcţiune 24 de ore din 24, nu le putem opri. Însă nu va fi mereu aşa, după trei luni ar trebui să terminăm de turnat incinta şi zgomotul nu va mai fi chiar aşa de mare”, a mai spus managerul de proiect. Asta nu înseamnă însă că pe şantier de la TNC se va aşterne liniştea odată ce vor fi scoase din lucru utilajele Kelly. Constructorii au precizat că lucrarea, fiind una complexă, nu necesită atât forţa oamenilor, cât a utilajelor, motiv pentru care nu se poate renunţa defintiv la ele pe durata execuţiei.

Lucrarea a luat avans

Cert este că şantierul parcării subterane era, ieri, un adevărat furnicar. Se lucra în aproape toate punctele, cu mai multe utilaje şi echipe de muncitori. „Suntem cu piciorul pe pedala de acceleraţie şi, dacă ploaia ne-ar lăsa, poate că am reuşi să facem şi mai mult. Din păcate, maşinile merg mai greu atunci când plouă fiindcă se face mult nămol pe şantier. Partea bună este că ne aflăm în grafic cu lucrarea, ba am reuşit să facem mai mult deoarece lucrăm fără întrerupere, 24 de ore din 24, şapte zile pe săptămână”, a mai spus Marin Tuzluc. Dacă vremea le va fi favorabilă, constructorii sunt de părere că lucrările pot avansa foart e repede astfel încât investiţia să fie gata cu un oarecare avans.

Se lucrează pe mai multe fronturi

În acest moment, potrivit managerului de proiect, a fost deja turnat primul perete al părcării, cel dinspre strada „Romul”. Proiectanţii au recomandat constructorilor să înceapă cu această latură întrucât nu are prevăzută nici o cale de acces. „În paralel, executăm şi peretele mulat care este paralel cu Calea Bucureşti. Cât priveşte utilităţile pe care le-am găsit aici – e vorba de apă, canal şi telefonie – ele au fost relocate şi amplasamentul este acum liber de orice sarcină, deci putem să lucrăm foarte bine”, a mai spus reprezentantul firmei Mitliv. Acesta a explicat că acum se lucrează pe două fronturi, la carcasele pentru pereţii mulaţi şi la partea de structură a parcării.

Vor fi create 619 locuri de parcare

Parcarea subterană din Craiova se construieşte cu fonduri europene. Valoarea investiţiei se ridică la suma de 84,4 milioane de lei dintre care 1,68 milioane de lei de la bugetul naţional şi 267.000 de lei de la bugetul Primăriei Craiova, aceasta fiind contribuţia obligatorie a autorităţii locale. Parcarea va avea o suprafaţă totală de 17.332,8 metri pătraţi, fiind desfăşurată pe două niveluri. Vor fi create 619 locuri de parcare, dintre care 586 locuri pentru autoturisme şi 33 de locuri pentru motociclete. În incinta parcării subterane vor fi instalate şi prize electrice pentru 240 de locuri de parcare şi două borne pentru reîncărcarea acumulatoarelor autotirismelor care folosesc drept sursă de alimentare curentul electric.