WikiLeaks: SUA au finanţat în secret opoziţia siriană

0
58

Departamentul american de Stat a finanţat în secret grupări siriene de opoziţie şi proiecte conexe ale acestora, inclusiv un post de televiziune prin satelit care promovează manifestaţiile antiguvernamentale din ţară, arată documente diplomatice date publicităţii de WikiLeaks. Postul de televiziune Barada TV, cu sediul la Londra, a început să emită în aprilie 2009, dar şi-a intensificat activitatea pentru a acoperi protestele în masă din Siria, ce vizează îndepărtarea de la putere a preşedintelui Bashar al-Assad, relatează Washington Post. Barada TV este apropiată de Mişcarea pentru Justiţie şi Dezvoltare, o grupare a opozanţilor sirieni aflaţi în exil. Documente diplomatice secrete ale SUA arată că Departamentul de Stat a alocat cel puţin şase milioane de dolari grupării începând din 2006, pentru postul de televiziune prin satelit şi pentru finanţarea altor activităţi din Siria. SUA au început să trimită bani liderilor opoziţiei siriene în timpul preşedintelui George W. Bush, după ce acesta a îngheţat relaţiile cu Damascul, în 2005, dar au continuat şi după venirea la putere a preşedintelui Barack Obama.