Liceul ”Voltaire”, gazda celei de a doua reuniuni din cadrul proiectului de schimb interșcolar intitulat „Educated and Active Citizenshi

0
471

În perioada 25-29 martie 2019, Liceul ”Voltaire” din Craiova va fi gazda celei de a doua reuniuni din cadrul proiectului de schimb interșcolar intitulat „Educated and Active Citizenship”, nr. 2018-1-PT01-KA229-047535_4, LTTA “READING THE NOVELS – SCENARIO”, finanțat de UE, prin Programul Erasmus+, Acțiunea cheie 2.

Obiectivele proiectului vizează dezvoltarea abilităților de lectură, stimularea creativității, motivarea pentru descoperirea literaturii naționale prin metode de predare transcurriculare, schimbul de experienţă şi bune practici prin cooperare europeană.

În prima zi a manifestărilor, luni 25 martie, delegațiile din cele șase țări partenere (Romania, Italia, Portugalia, Turcia, Grecia, Spania), alcătuite din 27 de elevi și 10 profesori coordonatori, vor vizita unitatea de învățământ și vor asista la un program cultural-artistic propus de către elevii și profesorii liceului gazdă.

Tot luni vor avea loc activități de spargere a gheții, care să le permită membrilor echipajelor țărilor partenere să se cunoască mai bine și să împărtășească experiențe pozitive, pentru a putea, mai apoi, să contureze următoarele axe strategice pentru activitățile ce urmează a fi derulate în timpul vizitei în România.

După un popas la sediul Primăriei Municipiului Craiova, cea de-a doua parte a zilei va fi destinată unei ”vânători de comori” în Centrul Vechi; prin intermediul acestei activități recreative și incitante în același timp, participanții vor intra în contact cu literatura românească și cultura Craiovei.

Ziua de marți, 26 martie, va debuta cu o vizită la Muzeul de Etnografie ”Casa Băniei”, urmată de conferința ”Literatură, stereotipii și identități”, desfășurată la Muzeul Olteniei, Secția de Istorie și Arheologie în cadrul căreia fiecare echipaj va trebui să prezinte un scriitor național și o operă reprezentativă a acestuia. În urma acestei activități, vor lua cuvântul și elevii din cele șase țări, nuanțându-și prezentările cu materiale video sau dramatizări prin care să fie  abordate texte definitorii pentru literatura spațiului cultural pe care îl reprezintă.

După-amiaza celei de-a doua zi va fi sub semnul jocului și, în acest sens, membrii echipajelor vor participa la activități în aer liber, în Parcul ”Nicolae Romanescu”. Seara va fi destinată incursiunii în cultura tuturor țărilor participante, întrucât se va organiza o seară interculturală cu produse tradiționale acompaniate de muzică specifice teritoriilor reprezentate, valorificându-se astfel tradițiile fiecărei țări.

Miercuri și joi, 27 și 28 martie, va fi organizată o vizită de studiu intitulată ”Pe urmele scriitorilor români”, vizită care va îmbina descoperirea monumentelor cu valoare patrimonială cu identificarea reperelor din literatura română și prin intermediul cărora oaspeții vor intra în contact cu mitul, istoria și cultura țării noastre. Este vorba despre Castelul Bran, Castelul Peleș din Sinaia și Casa Memorială ”Cezar Petrescu” din Bușteni, puncte de reper pentru identitatea noastră națională.

Vineri, 29 martie, cu începere de la ora 9:30, delegațiile vor fi din nou prezente la Liceul ”Voltaire” din Craiova, acolo unde vor asista la secvențe didactice, din timpul orelor de curs, pentru acumularea de experiențe formative și pentru un schimb eficient de bune practici.

De asemenea, membrii echipelor de proiect vor participa la workshopul “Let’s draw our feelings”, urmat de o expoziție în care vor fi prezentate postere sau colaje care ilustrează un text din literatura fiecărei țări. După evaluarea lucrărilor expuse, va avea loc întâlnirea de proiect a partenerilor, în cadrul căreia se vor trage concluziile reuniunii transnaționale.

Prin intermediul programului ERASMUS+ „Educated and Active Citizenship”, echipajele țărilor partenere urmăresc să popularizeze la nivelul întregii comunități europene numele unor personalități cultural-artistice care reprezintă puncte de referință  în literatura fiecărei națiuni, motiv pentru care se are în vedere promovarea unor scrieri cu potențial creativ, care să permită transformarea lor în orice formă de artă, inclusiv cea vizuală sau dramatică.