Asociația Dezvoltare și Psihoterapie prin Acțiune – DEPSI din Craiova implementează, în perioada 18-30 noiembrie a.c., în Craiova, proiectul TOOLS FOR HEALT. Acesta își propune să formeze 30 de persoane care să lucreze puțin „altfel” cu tinerii ce suferă de deficiențe neuromotorii, folosind metode din psihologie și chiar artă.
Finanțat de Uniunea Europeană prin intermediul Programului ERASMUS +, Acțiunea K1 – Mobilități ale lucrătorilor de tineret, proiectul, în care sunt implicate organizații din cinci țări promotoare (România – Dezvoltare și Psihoterapie prin Acțiune – DEPSI, Turcia – Southern Enviromentalists, Bulgaria – Community Fundation Lom, Polonia – The Snow Mountain Community Fund și Serbia – Centar za kulturu Dimitrovgrad), își propune să formeze 30 de lucrători de tineret responsabili, experimentați, care să contribuie la combaterea prejudecăților prin înțelegerea stereotipurilor și care să împărtășească noi metode și instrumente proprii domeniului nonformal, cu accent pe cele menite să scoată în evidență provocările, nevoile și așteptările tinerilor cu deficiențe neuromotorii. Obiectivul principal al proiectului este de a dezvolta capacitatea celor 30 de participanți din cele 5 țări de a utiliza trei metode nonformale – psihodrama, teatru playback și schimburile relaționale – ca pe o resursă structurată în lucrul cu tinerii cu deficiențe neuromotorii.
Irina Gruia, președintele DEPSI, ne-a explicat că activitățile cursului sunt bazate pe metode activ-participative prin intermediul cărora cursanții vor putea să își îmbogățească cunoștințele despre diferite jocuri și metode nonformale (în principal cele de comunicare, cooperare și includere), dar mai ales să le testeze și adapteze la grupuri-țintă distincte și chiar la grupuri-țintă cu care vor colabora la întoarcerea în țara de origine. Metodele folosite în acest proiect vin din zona de limita a nonformalului cu psihologia, psihoterapia și arta. Astfel, participanții vor învăța elemente de psihodramă (folosită și în terapie), de playback theatre (un bun instrument în învățarea socială), din Espere (care are puternice valențe de comunicare și dezvoltare personală).
Partenerii locali în acest proiect sunt Școala Gimnazială Specială „Sf. Mina” Craiova, Casa de Cultură a Sindicatelor Craiova, Asociația Bolnavilor de Cancer și Hepatită Oltenia, Asociația Brave&Unic – Caracal, Asociația Română de Psihodramă Clasică și Asociația Română de Teatru Playback-ART PLAYBACK.