Pentru al patrulea an la rând / Motorul Ford EcoBoost de 1.0 l a primit distincţia de cel mai bun motor

0
317

Motorul Ford EcoBoost de 1 litru a fost declarat, pentru al patrulea an consecutiv, cel mai bun motor în cadrul prestigioasei competiţii „Motorul Internaţional al Anului”. Acesta este al 8-lea premiu pe care motorul EcoBoost de 1 litru îl obţine în ultimii 4 ani. Este un motor cu consum mic de combustibil, dar şi sportiv – fiind de altfel singurul motor care a fost declarat câştigător general de trei ori la rând. Acest motor revoluţionar este câştigător în clasa sa pentru manevrabilitate, performanţă, economie, rafinament şi tehnologie. Ford analizează acum posibilitatea introducerii unei noi tehnologii de control a funcţionării cilindrilor pentru a spori şi mai mult eficienţa

Un motor mic pe benzină, pe care şoferii din întreaga lume îl apreciază pentru consumul excelent şi performanţa impresionantă, a primit al 8-lea premiu în patru ani în cadrul Premiilor „Motorul Internaţional al Anului 2015”. Pentru al patrulea an consecutiv, motorul Ford EcoBoost de 1 litru a fost declarat „Cel mai bun motor sub 1 litru”. A fost declarat cel mai bun motor din clasa sa – pentru manevrabilitate, performanţă, consum, rafinament şi tehnologie – de către un juriu de 87 de jurnalişti auto din 35 de ţări. Anul trecut, motorul EcoBoost de 1 litru a fost declarat Motorul Internaţional al Anului pentru al treilea an consecutiv, iar în 2012 a câştigat premiul „Cel mai bun motor nou”

„A revoluţionat domeniul motoarelor mici pe benzină”

Zece modele Ford din Europa pot fi echipate cu motorul EcoBoost de 1 litru. Unul din cinci vehicule noi Ford vândute în Europa în 2014 a fost echipat cu acest motor, respectiv 2 din 5 modele Ford Fiesta. Ford analizează acum posibilitatea introducerii unei abordări inovative cu privire la controlul funcţionării cilindrilor. “Motorul EcoBoost de 1 litru a revoluţionat domeniul motoarelor mici pe benzină şi suntem mândri că rămâne cel mai bun din această clasă în ciuda creşterii numărului de concurenţi. Spiritul de inovaţie care ne-a ajutat să creăm acest motor continuă să ne motiveze pentru a dezvolta noi motoare…”, a declarat Joe Bakaj, vicepreşedinte, Divizia de Dezvoltare a Produselor, Ford Europa.

Se poate obţine o îmbunătăţire semnificativă a consumului de combustibil

Ford colaborează cu parteneri în inginerie de la Schaeffler Group pentru a testa un sistem care permite controlul funcţionării cilindrilor pe intervale extinse de sarcină şi turaţie, contribuind la diminuarea zgomotului în habitaclu şi a vibraţiilor. În cadrul testelor efectuate pe şosea s-a folosit un prototip de la Centrul European de Cercetare şi Inovaţie de la Aachen, Germania, aceste teste arătând îmbunătăţiri ale consumului de combustibil de până la 6%. “Chiar pentru un motor eficientizat în mod agresiv precum motorul EcoBoost de 1 litru, se poate obţine o îmbunătăţire semnificativă a consumului de combustibil prin valorificarea unui sistem de control al funcţionării cilindrilor. Prioritatea „0”  în dezvoltarea de noi motoare este reducerea continuă a consumului de combustibil”, a declarat Carsten Weber, manager pentru grupuri motopropulsoare avansate, din cadrul Ford Europa.

Premiul „Royal Academy of Engineering Colin Campbell Mitchell”

Disponibil în 100 CP, 125 CP şi 140 CP, motorul EcoBoost de 1 litru este produs la fabricile Ford de la Koln, Germania şi Craiova, România, şi acum este disponibil în 72 de ţări din toată lumea. Anterior, motorul a câştigat „Premiul Internaţional Paul Pietsch 2013” pentru inovaţie tehnologică în Germania; Premiul „Royal Academy of Engineering Colin Campbell Mitchell”; „Trofeul Dewar” acordat de Royal Automobile Club din Marea Britanie; iar în SUA, Premiul Breakthrough acordat de revista Popular Mechanics. Ford este primul producător auto care a câştigat trofeul „Ward’s 10 Best Engines”pentru un motor in 3 cilindri. La nivel global, gama Ford de motoare EcoBoost puternice şi cu consum redus de combustibil include motoarele de 1,5 litri, 1,6 litri, 2 litri şi 2,3 litri in 4 cilindri şi motoarele V6 de 2,7 litri şi 3,5 litri. Acesta din urmă este dezvoltat pentru a echipa „supercar-ul” Ford GT care prin participarea sa la Le mans 2016, va marca revenirea companiei în celebra cursă. “Motorul EcoBoost de 1 litru rămâne unul din cele mai bune exemple pentru ceea ce înseamnă downsizing-ul. Acest motor deosebit cu 3 cilindri arată că motorul cu ardere internă are încă potenţial”, a declarat Dean Slavnich, co-preşedinte al ediţiei nr. 17 a premiilor „Motorul Internaţional al Anului”, care au avut loc la Stuttgart, Germania, şi editor al revistei Engine Technology International.