Pasajul din Valea Vlăicii, ridicat până la 1 decembrie

0
500

Autorităţile locale au împărţit, ieri, şoferilor aflaţi în trecere prin intersecţia din Valea Vlăicii fluturaşi informativi cu privire la închiderea centrului. Timp de 14 luni, începând de miercuri, 23 martie, se va interzice circulaţia rutieră pe tronsoanele Universitate – kilometrul zero şi kilometrul zero – strada “Filantropia” (zona Spitatului nr. 2).

Marinica Dinca

Fluturaşii sunt tipăriţi de Primăria Craiova şi vor fi distribuiţi de poliţiştii locali în următoarele zile şoferilor care vor traversa una dintre intersecţiile aflate pe Calea Bucureşti – Bulevardul Severinului. “Am considerat că este bine să popularizăm această măsură ce urmează să o luăm astfel înct cetăţeni Craiovei să ştie cu exactitate la ce se trebuie să se aştepte de acum înainte”, a declarat viceprimarul Craiovei, Mărinică Dincă, primele materiale informative de acest gen fiind împărţite de acesta la intersecţia din Valea Vlăicii al Craiovei. Pe fluturaş sunt menţionate cele două tronsoane care vor fi închise, anume tronsonul de la Universitate până la kilometrul zero şi cel de la kilometrul zero până la strada “Filantropia”.

Un giratoriu provizoriu la Grădina Botanică

Edilii se aşteaptă la câteva zile de vacarm după care cred că şoferii se vor obişnui cu cele variantele ocolitoare. Craiovenii care vin către centru, pe bulevardul “Nicolae Titulescu”, au la dispoziţie două variante. Una este pe partea stânga: pe strada “Constantin Brâncuşi” (care va fi deschisă în ambele sensuri) – strada “Principatele Unite” (pe care se va institui sens unic dinspre strada Constantin Brâncuşi către strada Ştefan cel Mare) – cu ieşire pe strada “Ştefan cel Mare”. Există şi a doua variantă de ocolire pe dreapta: pe străzile “Filantropiei” sau pe “Iancu Jianu”, apoi pe strada “Brestei”, în sus pe Unirii şi pe “A.I. Cuza”. La intersecţia străzii “Iancu Jianu” cu bulevardul “Nicolae Titulescu” se încearcă amenajarea unui sens giratoriu provizoriu.

Tramvaiul circulă pe bucăţi

Cei care vin către centru dinspre Electroputere vor avea la îndemână tot două variante ocolitoare. Ei  vor fi nevoiţi ca, de la Universitate, să o ia fie la stânga, pe strada “Arieş”, fie la dreapta, pe bulevardul “Carol I”, către gară. Tot de miercuri, 23 martie, tramvaiul va mai circula pe două porţiuni: între Peco Severinului şi Işalniţa, respectiv între Ford şi Universitate. Ca tramvaiul să poată să întoarcă, autorităţile vor amenaja pe Calea Bucureşti, în dreptul Universităţii, o buclă. Cât priveşte mijloacele de transport în comun, autorităţile luaseră în calcul posibilitatea ca autobuzele să fie, totuşi, lăsate să tranziteze centrul, pe o bandă de circulaţie aflată chiar prin inima şantierului, dar au revenit la ideea ca şi acestea să se conformeze managementului de trafic.

Şi trotuarele vor fi impracticabile

Nici pietonii nu vor fi scutiţi de disconfort. Autorităţile locale au anunţat ieri că odată cu spargerea străzilor, vor fi întoarse pe dos şi trotuarele. “Ceea ce nu s-a spus e că, sub partea carosabilă, există foarte multe reţele de utilităţi, care trebuie să fie mutate toate pe trotuare. Evident că, în acest caz, nu se va mai putea circula pe acolo nici cu piciorul”, a mai spus Dincă. Potrivit acestuia, mutarea conductelor face parte din proiectul pasajului, va fi realizată de aceiaşi costructori, pe aceeaşi bani, dar sub supravegherea instituţiilor răspunzătoare. Partea bună este că, în ciuda faptului că se vor scoate şi înlocui reţelele, craiovenii din zonă nu vor avea, totuşi, de suferit de pe urma întreruperilor de apă, care vor fi evitate prin manevrarea sistemelor de vane, montate anul trecut.

Un pasaj de 60 milioane de lei

Scheletul pasajului suprateran, de 545 de metri, ar trebui să fie gata până la data de 1 decembrie, susţin autorităţile. Ca să câştige timp, constructorii SCT Bucureşti şi Erpia Craiova vor lucra simultan la mai multe părţi din proiect. “Se vor începe ambele rampe de urcare, precum şi pilonul principal, care va susţine mijlocul podului. Există această posibilitate de a se lucra în paralel astfel încât să se termine într-un timp cât mai apropiat”, a mai spus Mărinică Dincă. Şantierul propriu-zis va fi deschis pe data de 28 martie, se vor lucra continuu timp de 14 luni, urmând ca lucrarea să fie predată la sfârşitul lui martie 2013. Primele operaţiuni care se vor face, potrivit municipalităţii, se referă la demontarea zonelor verzi, după care se vor trece la sapăturile în subteran. Valoarea pasajului se ridică la suma de 60 milioane de lei.