S-a semnat contractul de execuţie a lucrărilor de modernizare a drumului judeţean 542

0
1232

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Dolj, Ion Prioteasa, a anunţat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute alături de vicepreşedinţii Oana Bică şi Cosmin Vasile, semnarea contractului de lucrări pentru modernizarea drumului 542, care conectează localităţile Dăbuleni, Amărăştii de Jos şi Amărăştii de Sus, asigurând legătura rutieră cu judeţul Olt.

Conducerea Consiliului Judeţean Dolj consideră că anul acesta aduce un capitol important în ceea ce priveşte reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de transport, domeniu care reprezintă una dintre priorităţile administraţiei judeţene la construirea bugetului pentru următoarele 12 luni. „Aşadar, ne bucurăm că putem deschide noul an cu o serie de veşti bune privind proiectele pentru îmbunătăţirea reţelei rutiere pe care le avem în curs de implementare. Chiar la începutul acestei săptămâni, vă anunţam că a avut loc semnarea contractului de lucrări pentru modernizarea DJ 652A, un drum cu lungimea de peste 6 kilometri, care conectează comuna Cârcea cu zona Aeroportului Internaţional Craiova. Investiţia, realizată tot de CJ Dolj, este finanţată prin Programul Interreg V-A România – Bulgaria, în cadrul unui proiect european cu valoarea totală de 9,2 milioane de euro, din care 5,2 milioane de euro revin Consiliului Judeţean. Acest proiect pe care l-am avut cu Cârcea face parte din colaborarea cu Bulgaria, la care se ca adăuga şi drumul de la Valea Stanciului…”, a explicat Ion Prioteasa, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj.

O economie de 5,2 milioane de euro

După drumul de la Cârcea, administraţia judeţeană a prezent aşadar ieri, un alt proiect. Este vorba de o investiţia cu o valoare de aproximativ 10 milioane de euro şi este realizată de Consiliul Judeţean cu finanţare obţinută în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală II. „În aceste zile, s-a semnat contractul de execuţie a lucrărilor de modernizare a drumului judeţean 542, care porneşte de la limita judeţului Olt şi ajunge la Amărăştii de Sus, Amărăştii de Jos şi Dăbuleni. Este un alt proiect important, fiind vorba de un drum pe care îl realizează Consiliul Judeţean Dolj şi pentru care am obţinut finanţare de la bugetul de stat, în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală II, o investiţie în valoare totală de aproape 10 milioane de euro. Cred că vă mai amintiţi că noi îi spuneam „drumul lubenieţei. Trebuie evidenţiat faptul că, în urma derulării procedurii de licitaţie, s-a obţinut o economie de 5,2 milioane de euro faţă de valoarea estimată”, a mai spus şeful administraţiei judeţene.

Amenajarea trotuarelor pe o distanţă de 5,7 kilometri

Contractul pentru modernizarea DJ 542 limita judeţului Olt – Amărăştii de Sus – Amărăştii de Jos – Dăbuleni a fost atribuit prin licitaţie publică asocierii Domarcons SRL – Alpha Construct Sistem SA – Mineralport SRL, pentru suma de 46.386.370,97 lei, inclusiv TVA (echivalentul a 9.905.268 de euro), având prevăzută o durată de execuție de 18 luni.  „Lucrările de modernizare a carosabilului se vor desfăşura pe o lungime de peste 27 de kilometri, proiectul cuprinzând şi o serie de intervenţii conexe, cum ar fi amenajarea a 163 de intersecţii cu drumurile laterale, reabilitarea a 8 poduri, amenajarea a 6 staţii de autobuz noi şi a 8 treceri de pietoni moderne, amenajarea trotuarelor pe o distanţă de 5,7 kilometri, construirea a 106 podeţe pentru accesul la gospodării, precum şi amenajarea de rigole şi şanţuri pentru scurgerea apei cu o lungime cumulată de aproape 50 de kilometri…”, a subliniat Ion Prioteasa.

Lucrările mici se duc către societate proprie

Strategia administraţiei judeţene în materie de infrastructură rutieră constă în faptul că se urmăreşte asigurarea legăturii rutiere cu municipiul Caracal şi, de acolo, mai departe, spre capitala ţării pentru cei aproape 20.000 de doljeni care locuiesc în zona traversată de drumul judeţean 542. „Economia pe care o realizăm din licitaţia mai sus mnenţionată este de 5,2 milioane de euro, adică, o sumă destul de importantă. Cu acest drum şi cu un altul care se întinde de la Leu, Castranova la Apele Vii o să facem o ramificaţie foarte importantă, astfel că, o parte dintre cetăţeni, peste 20.000 să poată circula pe o parte spre pe Caracal şi pe de altă parte, să vină spre Castranova, Leu, Celaru. Acest ultim drum îl vom face cu Societatea pentru Lucrări de Drumuri şi Poduri Dolj S.A, societatea noastră şi asta pentru că ne-au convins că şi-au făcut şi dotarea necesară, dar, totodată, au căpătat şi experienţă”, a spus şeful administraţiei doljene, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă.

Investiţiile continuă din excedentul bugetar

Ion Prioteasa a făcut referiri şi la bugetul din acest an, care este aşteptat undeva în jurul datei de 15 februarie, până atunci investiţiile nu stagnează, ele continuă şi se fac cu bani din credite şi din excedentul bugetar. „O altă problemă este bugetul, care cred că îl vom avea pe la mijlocul lunii februarie, ceea ce înseamnă că noi vom putea să-l trecem prin Consiliu, abia în luna materie. Însă, noi putem să vă spunem că putem să abordăm cu toată forţa investiţiile şi asta pentru că noi ne-am dus către un credit luat pe o perioadă de 20 de ani, deosebit de accesibil pentru UAT-uri, la care nu s-au dus multe consilii judeţene şi primării şi am avut această şansă să primim circa 5 milioane de euro, care să asigure cofinanţările proiectelor pe care le avem în execuţie. Pe de altă parte, din investiţiile făcute la spital, în mod special la Clinica de Cardiologie şi la UPU, ni se întorc nişte bani, circa 5 milioane de euro, fiind vorba de o intervenţie la Ministerul Sănătăţii, care nu a chestuit în jur de 800 milioane de euro. Totodată, din banii pe care i-am dat spitalul  şi de aici ne-au fost returnaţi în jur de 1,5 milioane de euro. Din excedetul bugetar noi vom putea să finanţăm investiţiile în curs”, a precizat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj.

 

Consiliul Judeţean Dolj a obţinut, în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală II, alocări bugetare în sumă totală de peste 134 de milioane de lei, pentru realizarea a 4 obiective de infrastructură rutieră.