Liberalii doljeni au prezentat „Angajamentul Partidului Naţional Liberal pentru dezvoltarea Regiunii Oltenia”

0
424

Partidul Naţional Liberal a trecut de la vorbe, la fapte. Ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, la care au participat toţi parlamentarii de Dolj, dar şi europarlamentarul Marian Jean Marinescu şi preşedintele organizaţiei judeţene, Ştefan Stoica, s-a prezentat „Angajamentul Partidului Naţional Liberal pentru dezvoltarea Regiunii Oltenia”. Acesta este un documentat care prezintă soluţii concrete la proiectele de dezvoltare din Regiunea Sud-Vest Oltenia (Dolj, Gorj, Olt, Mehedinţi şi Vâlcea) şi realizarea lor cu prioritate în perioadele de guvernare liberală.

Ştefan Stoica, preşedintele PNL Dolj a prezentat ceea s-a discutat timp de două zile, în judeţul Vâlcea, la reuniunea regională a PNL şi în urma căreia s-a creionat Angajamentul Partidului Naţional Liberal
pentru dezvoltarea Regiunii Oltenia!”
. „Ne-am asumat împreună în primul rând, prin votul tuturor membrilor prezenţi un Angajament, care a fost semnat de preşedintele PNL, şi după cum bine ştiţi PNL şi-a asumat susţinerea pentru domnul Klaus Iohannis pentru funcţia de preşedinte al României, iar domnul Ludovic Orban a fost desemnat de partid premier, dacă PNL va ajunge la guvernare. Această semnătură este aşadar foarte importantă pentru că întăreşte preocuparea PNL pentru viaţa locuitorilor Olteniei, Regiunea Sud-Vest fiind pe penultimul loc din UE la gradul de sărăcie, Regiunea de Nord-Est fiind ceva mai sărăcă. Adică, vorbim de un clasament dureror. Din această perspectivă PNL consideră prioritare anumite investiţii, investiţii demarate de fapt de PNL în trecut, au fost prinse în tot ceea ce înseamnpă documente asumate de România în atragerea de fonduri europene. Din păcate, actuala guvernare tegiversează aceste investiţii, se constată şi o întârziere a licitaţiilor şi în felul acesta se ajunge să se şi piardă fondurilor europene”, a explicat Ştefan Stoica, preşedintele PNL Dolj, care a enumerat şi proiectele pe care liberalii le susţin, în diverse domenii, dar mai ales în cel al infrastructurii.

Preşedintele PNL Dolj a făcut aprecieri şi la adresa Guvernului României pe care l-a catalogat drept cel mai incompetent guvern şi în acest sens, liberalii s-au hotărât să susţină o moţiune de cenzură, în toamna acestui an, cu speranţa că va trece, iar actualii guvernanţi vor părăsi Palatul Victoria.

„Este un document care prezintă ce vrea partidul să facă dacă ajunge la guvernare”

La rândul său, europarlamentarul Marian Jean Marinescu, a vorbit despre proiectele de infrastructură, dar şi despre cele de energie şi cercetare. Marinescu face apel la guvernanţi, să introducă în POIM şi Autostrada Craiova – Lugoj, aşa cum au procedat şi cu Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi. De fapt, nu este pentru prima oară când vicepreşedintele grupului PPE din PE, susţine ca impetuos necesară construcţia unei autostrăzi care să lege Oltenia de Europa. Deputatul european  fiind un susţinător al autostrăzii Calafat – Craiova – Lugoj. „Aveţi în faţa dumneavoastră, de data asta, un document, priorităţiile PNL pentru Oltenia. Este un lucru foarte bun şi a fost o întâlnire foarte bună la Rm Vâlcea. Este un document care prezintă ce vrea partidul să facă dacă ajunge la guvernare, pentru că nu poţi să aduci numai critici, e nevoie şi de soluţii şi de data asta le aveţi. Eu vă pot spune că o parte din propunerile prezentate în acest document, noi le-am atins deja în Parlamentul European şi partea cealaltă o voi promova în perioda următoare, adică, mă refer la zona dependentă de cărbune. În acest sens, am propus deja o serie de regulamente, mă refer la propuneri pentru exerciţiul 2021-2027, legate de viitorul buget european. Am propus amendamente şi la Programul de Cercetare, la care cer studii despre ce trebuie făcut în astfel de zone în perioada de tranziţie. Este evident că producerea energiei electrice pe cărbune se va diminua şi va trece printr-o perioadă de tranziţie, iar atunci vom avea nevoie de schimbare. Şi o să propun şi o linie de finanţare specială pentru astfel de zone.”, a precizat europarlamentarul liberal.

„Valoarea ideii şi posibilitatea de a avea rezultate”

Programele de navigaţie vor fi finanţate, acest aspect fiind foarte important pentru ţara noastră din perspectiva Strategiei Dunării. Deputatul european a făcut şi câteva amendamente legate de Programul de Cercetare, nu va mai conta la fel de mult experienţa, aşa cum era stabilit anterior, ci în centrul atenţiei va fi ideea. În felul acesta, fiind încurajaţi cercetătorii tineri. „Apoi, referitor la căile navigabile interioare, iarăşi foarte important pentru noi, Dunărea…pentru că cea mai importantă linie este Dunăre – Rin, bineînţeles, că mai sunt şi altele în nordul Europei.Aţi văzut că sunt probleme cu navigabilitatea, pentru că nu toate statele sunt interesate de a dezvolta acest lucru. Bulgaria a avut mari întârzieri în a se implica, iar Ungaria întârzie şi acum. Atunci eu am propus în Mecanismul de Conectare al Europei, fiind şi raportor, linie de finanţare specială pentru căile navigabile, pentru că în felul acesta, toate statele vor fi interesate să investească în această direcţie. În Regulamentul pentru Cercetare am introdus şi aici nişte propuneri pentru a mări implicarea cercetărilor din România, în acest program. Adică, pentru a putea lua mai multe fonduri decât până acum. În prezent, 85% din fonduri se duc către statele din Vest şi numai 4% se duc către statele din Est şi sunt condiţii destul de complicate, trebuie să ai un partener din vest, trebuie să ai partener cu experienţă mult mai mare. Eu am propus ca un criteriu de bază – valoarea ideii şi posibilitatea de a avea rezultate,adică, să poţi să sprijini tinerii cercetători. Poate că nu au în spate nu ştiu ce experinţă, dar tinerii pot avea o idee foarte bună. Este valabilă pentru toată Europa….”, a mai spui Marian Jean Marinescu.

Senatorul Mario Oprea : La Cârcea, au existat şi alte cauze”

Senatorul Mario Ovidiu Oprea a făcut o referire la infrastructura feroviară, greu încercată în ultima perioadă de timp. În Angajamentul semnat de toţi parlamentarii liberali, proiectele în acest domeniu având o prioritate deosebită. „O să mă refer strict la acel accident feroviar care s-a petrecut în data de 12 august, când un tren marfar, încărcat cu combustibil biodiesel a deraiat în zona Malu Mare – Banu Mărăcine. În urma acestui accident, au rezultat pagube foarte mari. Alături de cauza umană, din punctul nostru de vedere, mai există şi alte cauze, pentru că, evident, reprezentanţii administratorii de infrastructură aveau obligaţia de a asigura zona viaductului Cârcea..ori au facut-o, dar au făcut-o superficial, acolo unde se realizau lucrările de reparaţii capitale prin nemontarea unui sabot de deraiere care să acopere zona lucrărilor sau găsirea altor soluţii de acoperirea lucrărilor. S-a realizat o supraveghere totalmente superficială. De fapt au mai avut loc şi alte accidente pe raza Regionalei Craiova, dar acestea nu au fost analizate şi nu s-au tras concluziile necesare prevenirii altor accidente feroviare. Prin închiderea circulaţiei au existat şi consecinţe multiple….”, a explicat parlamentul doljean.

„PSD nu vrea să se facă Craiova – Piteşti…”

Deputatul Ionuţ Stroe a adus completările necesare la subiectul mult discutat şi dezbătut despre necesitatea Drumului Expres „Craiova – Piteşti”. „De doi de zile port o corespondenţă continuă cu onorabilul Minister al Transporturilor şi deja cu al treilea ministru, dar, din păcate, după cum bine se vede, lucrurile stagnează. Ceea ce este foarte grav şi pentru noi, dar mai ales pentru regiunea noastră, care aşteaptă cu mare interes această punte de legătură cu Bucureştiul. Şi încep cu concluzia, din punctul meu de vedere, PSD nu îşi doreşte realizarea acestui drum, sau nu îşi doreşte realizarea acestui drum pe perioada guvernării lor, folosind toate tehnicile instituţionale de a trage de timp pentru a nu folosi banii, proiectul fiind blocat în instanţă şi toate cele patru tronsoane de asemenea sunt blocate. Celor de la PSD le convine acest lucru pentru că banii destinaţi acestei lucrări sunt direcţionaţi în altă parte. Singura investiţie din România care beneficiază de zero fonduri alocate. S-au schimbat caietele de sarcini, evaluările s-au amâna la unele tronsoane de trei ori, la altele de cinci ori, în momentul de faţă, după ce toate procedurile au fost contestate de construcţii, iar cele patru trosoane aşa cum v-am spus sunt blocate…”, a completat deputatul Stroe.

Interese şi incompetenţă

Parlamentarul Nicolae Giugea a reluat discuţia despre pesta porcină şi a subliniat faptul că este foarte clar că în combaterea acesteia a existat foarte multă incompetenţă, dar faptul că SRI a furnizat 132 de informări încă din 2016, problema devine destul de gravă şi merită să se facă o anchetă în acest sens, ca nu cumva la mijloc să fi existat şi interese, în perioada următoare anunţându-se importuri mari de carne de porc.