Prin programul „Mobile for Good” / Telefonul Vârstnicului a înregistrat peste 2700 de apeluri

0
357

Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită de informare şi asistenţă dedicată persoanelor peste 65 de ani, operată de către Fundaţia Principesa Margareta a României şi finanţată de către Fundaţia Vodafone România prin programul „Mobile for Good”, a înregistrat peste 2.700 de apeluri, dintre care 962 sunt apelanţi unici, proveniţi din toate regiunile ţării.batrani 1

Cele mai multe apeluri provin din zona Munteniei şi a municipiului Bucureşti (475 de apelanţi), urmează zona Moldovei (184 de apelanţi), a Transilvaniei (148 apelanţi) şi a Olteniei (69 apelanţi). Cel mai mare număr de apelanţi sunt din Municipiul Bucureşti (285 de apelanţi), urmaţi de  cei din judeţul Prahova (72 de apelanţi), Galaţi (39), Iaşi (38), Constanţa (33), Braşov (31) şi Timiş (30). Repartiţia apelanţilor în funcţie de mediul de provenienţă ne arată o distribuţie echilibrată, 381 dintre aceştia locuind în mediul rural sau în oraşe mici, 259 în oraşe mari şi 285 în capitală.batrani

55% trăiesc singuri

Dintre cei care au apelat Telefonul Vârstnicului în ultimele 6 luni, peste 55% trăiesc singuri, aproximativ 15% locuiesc cu un partener de viaţă, iar aproape 10% se află în instituţii de asistenţă socială, în regim rezidenţial pentru persoane vârstnice. 846 de apelanţi şi-au declarat vârsta, dintre aceştia, 229 au între 70 şi 80 de ani, 174 se încadrează în intervalul 65-70, iar 182 în intervalul 60-65. Telefonul Vârstnicului este un instrument util şi persoanelor cu o vârstă mai mică de 60 de ani, precum şi celor care vor să semnaleze situaţia unui vârstnic pe care îl cunosc, 149 de apelanţi înscriindu-se în această categorie. Statistica arată că în perioada septembrie 2015 – martie 2016 Telefonul Vârstnicului a fost apelat de către 566 de femei şi 396 de bărbaţi.

Telefonul Vârstnicului este o linie telefonică gratuită şi confidenţială, care răspunde nevoilor tuturor vârstnicilor din România, fie că vorbim de informare, consiliere sau sprijin practic şi emoţional. Această linie telefonică, lansată în septembrie 2015, este disponibilă de luni până vineri, între orele 08:00 şi 20:00. Linia poate fi accesată şi de către cei care doresc să semnaleze un abuz sau o situaţie dificilă a unui bătrân. Telefonul Vârstnicului pune la dispoziţie serviciul de reapelare regulată, de care beneficiază până acum 145 de persoane.