„Bariera Vâlcii”, în contra-timp cu ploaia

0
511

Doar ploaia mai stă în calea şantierului de pe Bariera Vâlcii. Cu un viceprimar care petrece zi-lumină printre utilajele Tel Drum pentru a nu se pierde timp, lucrarea pare că a luat-o din loc. Nu s-a turnat deocamdată asfaltul, ci se pregăteşte terenul.

Înarmat cu răbdare, viceprimarul Craiovei, Dan Daşoveanu, îşi petrece aproape toată ziua pe şantierul din Bariera Vâlcii. Ori de câte ori îl suni, viceprimarul îţi spune că se află pe teren. „De ce trebuie să staţi acolo chiar în fiecare zi?”, l-am întrebat, ieri, când din nou inspecta lucrarea. „Pentru că s-a dovedit că este mai bine aşa”, a răspuns Daşoveanu. Din tonul vocii, ne-am dat seama că era o zi dintr-acelea reci, care nu semănau deloc cu martie, ci mai degrabă cu ianuarie, când poate ar fi preferat biroul său decât şantierul pe care se află de câteva săptămâni.

Normă pe şantier: 100 de metri pe zi

Beneficiind şi de asistenţa permanentă din partea viceprimarului, prezent la faţa locului, constructorul Tel Drum – care a înlocuit de la sfârşitul anului firma Imob Lux Construct – pare că şi-a luat rolul în serios şi a pus umărul la treabă. În acest moment, lucrarea a ajuns la stadiul de pregătire a terenului, urmând ca apoi să se toarne asfaltul. „Se lucrează bine. Acum pregătim terenul şi avansăm cu o porţiune de câte 100 de metri pe zi, adică în fiecare zi se realizează câte un tronson mic. Oamenii s-au mai liniştit pentru că au văzut şi ei că se lucrează acum”, a declarat Daşoveanu.

Balast şi piatră spartă pe pământ uscat

Lucrarea de pregătire a terenului pe Bariera Vâlcii depinde, în opinia autorităţilor, de doi factori. Pe de o parte ţine de structura pământului pe care se aşează stratul de balast şi piatră spartă, care este baza asfaltului. „Se sapă la o adâncime de 30 de centimetri, în cel mai fericit caz. Când însă dăm de pământ umed, atunci se sapă şi mai adânc. Au fost multe porţiuni unde a trebuit să se ajungă la o adâncime de 1-1,30 de metri ca să se găsească terenul uscat şi potrivit. Dacă este umed, nu se pune balastul şi piatra spartă”, a menţionat viceprimarul Craiovei. În acest caz, din cauza umezelii solului, strada ar risca să se vălurească.

Cu ochii pe prognoze

Cea mai mare presiune o ridică ploaia. Autorităţile au declarat că stau cu ochii pe prognoze ca să prindă zilele în care nu cad precipitaţii şi să avanseze mai mult cu lucrarea. „Până miercurea viitoare este vreme bună şi putem să lucrăm, apoi urmează două zile de ploi. Problema este şi cât de mult plouă. Dacă precipitaţiile sunt de 45 de litri pe metru pătrat, cum au fost în ultimele zile, atunci trebuie să aşteptăm până se usucă pământul. Lucrarea stagnează fiindcă nu ne permitem să punem suportul pentru asfalt pe un teren nepregătit”, este de părere Daşoveanu.

La o zi de ploaie se aşteaptă trei

După o zi de ploaie, constructorul de pe „Bariera Vâlcii” trebuie să aştepte trei ca să se usuce pământul. Însă, dacă vremea va fi frumoasă, iar ploile vor fi slabe, toată strada va fi pregătită pentru turnarea asfaltului în maximum o săptămână. „Mai depinde şi de ce mai găsim în subteran. Dar, oricum, săptămâna viitoare vom reuşi să o pregătim şi să începem să turnăm asfaltul”, a explicat viceprimarul. Pentru o mai bună aderenţă la sol, Primăria Craiova a solicitat constructorului să asfalteze strada dintr-o singură bucată, şi nu pe tronsoane. Însă asfaltarea este partea mai uşoară a lucrării, autorităţile locale fiind optimiste că se va termina mult mai repede.