S-a semnat finanțarea pentru modernizarea depoului de tramvaie

0
1173

Autoritățile locale au semnat, la Primăria Craiova, contractul de finanțare pentru modernizarea depoului de tramvaie al RAT Craiova. Valoarea investiției se ridică la suma de 13 milioane de euro, bani europeni, și implică reabilitarea tuturor clădirilor din incintă, precum și a căii de rulare interioare, pe o distanță de 3 kilometri.

Contractul de finanțare a fost semnat, vineri, în prezența directorului Agenției de Dezvoltare Regională Sud – Vest Oltenia, Marinela Bogheanu. „Proiectul este destul de complex și va rezolva problema întreținerii tramvaielor din Craiova. Contractul are o valoare destul de mare, este vorba de aproximativ 13 milioane de euro, sume nerambursabile, ceea ce reprezintă 98% din valoarea totală eligibilă a proiectului. Este o investiție care se adresează mobilității urbane, respectiv modernizare depou și stații de redresare pentru alimentarea electrică a tramvaielor”, a precizat Marinela Bogheanu.

Toate clădirile din incintă vor fi modernizate

Investiția constă în reabilitarea clădirilor existente din incinta depoului, plus dotarea cu utilaje și echipamente aferente activității de întreținere și reparație a tramvaielor. Mai exact, se va interveni asupra unor clădiri din cadrul depoului: clădirea administrativă, hala de vopsitorie, spălătorie, decantor, stație de pompe, stația de întreținere, ateliere, boxele pentru rectificat bandaje, pentru lucrări de termoizolare, recompartimentare, înlocuire tâmplărie pvc, hidroizolații. „Mai există o altă componentă importantă – modernizarea căii de rulare din incinta depoului, respectiv se vor reabilita trei kilometri de cale de rulare”, a detaliat directorul ADR Sud-Vest Oltenia.

Se înlocuiesc și instalațiile vechi

O altă componentă a proiectului este legată de înlocuirea unor instalații. Este vorba de înlocuirea instalației electrică de 0,4 KW, existentă, care se va schimba cu una nouă. De asemenea, instalația de iluminat exterioară se va înlocui în totalitate. Există și o serie de dotări care se vor achiziționa pe proiect: mașini unelte necesare pentru reparații, macara pivotantă de 5 tone, instalație spălat tramvai, strung, instalație vopsire tramvai, presă verticală de 20 de tone, presă hidraulică de 400 de tone, strunguri, aparate de sudură, elevator cu opt coloane, rulant, de 5 tone.

RAT Craiova trebuie să reabiliteze depoul de autobuze

Primarul Craiovei, Mihail Genoiu, a adus în discuție problema depoului pentru autobuze, pe care trebuie să îl înainteze, de această dată, societatea de transport. „RAT Craiova trebuie să facă toate eforturile să își obțină creditul BERD pentru reabilitarea depoului de autobuze. Nu putem veni cu autobuze de ultima generație într-un depou de acum 30 de ani. Acolo este o întârziere”, a atenționat Mihail Genoiu. Acesta a arătat că proiectul pentru reabilitarea depoului de autobuze a fost inițiat odată cu contractul de achiziție al celor 38 de autobuze al Primăriei Craiova.  „Noi am semnat contractul, am făcut licitația, am fabricat autobuzele și le așteptăm să vină, dar RAT-ul nu a semnat nici contractul cu BERD”, a mai arătat primarul Craiovei.

Cele 10 autobuze, achiziționate prin leasing

Autoritățile susțin că BERD nu mai finanțează acum autobuze, motiv pentru care RAT Craiova nu mai poate achiziționa nici pe cele 10 mijloace de transport pe care și le propuseseră anterior. ”Le-am solicitat să cumpere autobuzele în leasing financiar sau operațional, așa cum a făcut și Salubritatea. Deci RAT Craiova are de rezolvat acea componentă de 10 autobuze, pentru că au avut banii bugetați să și le cumpere, și mai are obligația să rezolve problema cu depoul de autobuze. Vom ajunge la o flotă și la un serviciu RAT de calitate, datorită acestor investiții pe care le-am semnat”, este de părere edilul-șef al Craiovei.

Craiova, după Cluj la accesarea fondurilor UE

Orașul Craiova se situează pe primul loc în regiune la accesarea fondurilor, cu peste 64 de milioane de euro, a anunțat directorul ADR Sud-Vest Oltenia. „Nu există nici un alt oraș din regiunea noastră care să fi semnat mai multe contracte”, a declarat Marinela Bogheanu. Pe de altă parte, regiunea Sud – Vest Oltenia a reușit să atingă și ținta de absorbție. La nivelul POR, pentru fiecare regiune în parte, se stabilește o sumă, în acest caz fiind vorba de 70 milioane de euro, cereri validate de către Ministerul Dezvoltării și sume cheltuite de către beneficiari, și, în acest moment, a fost atins procentul de 105%. „Sunt regiuni care au 54% și chiar mai puțin. Dar ne concurăm cu Clujul. Ne aflăm pe poziția a doua, pentru că, totuși, acest oraș are un avantaj: este situat într-o zonă mult mai bogată, au reușit să aibă proiecte. În momentul în care se lansează o schemă de finanțare, se lansează un program și există deja proiecte făcute sau proiecte în derulare, pentru că s-a mers și pe acest mecanism de decontare a unor proiecte deja implementate din alte surse de finanțare. Este foarte bine pentru că așa se iau bani foarte rapid, așa a procedat Clujul. Probabil că a avut această informație cu mult înaintea tuturor. Dar iată că și noi suntem la peste 100%”, a mai spus Marinela Bogheanu.