Europarlamentarul Marian Jean Marinescu: „Companiile aeriene au nevoie de forţă de muncă înalt calificată”

0
292

În fiecare zi, 27.000 de zboruri înregistrate traversează cerul Europei. Cu un sistem de gestionare a spaţiului aerian integrat şi eficient, cerul Europei riscă să devină supra saturat. Comisia a lansat proiectul „Cerul unic european”, care are ca scop organizarea mai bună a traficului aerian, pentru o mai mare siguranţă, protejarea mediului şi înlăturarea barierelor naţionale aeriene. Însă progresul a fost dificil.

Spaţiul aerian european este structurat în jurul graniţelor naţionale: 28 de sisteme naţionale de control al traficului aerian, care gestionează 60 de centre divizate în peste 650 de sectoare. Raportul a fost votat în comisia pentru transport pe 30 ianuarie 2014, iar votul în plen a fost programat pentru martie, anul trecut.

Zilele trecute, în urma declaraţiilor comisarului european pentru transport Violeta Bulc din Parlamentul European referitoare la viitorul pachet aviatic, europarlamentarul Marian-Jean Marinescu a declarat că transportul aerian asigură mobilitate, conectivitate, dezvoltare economică durabilă şi locuri de muncă. Vicepreşedintele EPP a mai spus că este necesară o dezvoltare sustenabilă a infrastructurii.

„Viitorul transportului aerian al Uniunii este Cerul Unic European

 „Companiile aeriene europene au nevoie de un mediu competiţional loial pe fondul creşterii concurenţei companiilor din Orientul Mijlociu şi ţărilor din Extremul Orient. Viitorul transportului aerian al Uniunii este Cerul Unic European bazat pe un control de trafic modern, eficientizarea zborurilor şi o nouă arhitectură a spaţiului aerian pe care să se implementeze noua tehnologie SESAR. În acelaşi timp transportul aerian are nevoie de forţă de muncă înalt calificată pe care instituţiile de profil din statele membre sunt capabile să o asigure. Fac apel la Comisia Europeană să ţină cont de aceste remarci şi mai cu seamă să ia în considerare, pentru viitorul pachet legislativ, cele mai importante recomandări pe care Parlamentul European le-a lansat cu ocazia primei lecturi din dosarele referitoare la Cerul Unic European, EASA şi Acordurile Aeriene Internaţionale”, a subliniat vicepreşedintele grupului PPE din Parlamentul European, Marian Jean Marinescu.