Europarlamentarul Marian Jean Marinescu: „Desemnarea Rovanei Plumb, în aceeaşi direcţie : anti-România”

0
537
Europarlamentarul Marian Jean Marinescu, politicianul european care a făcut nenumărate demersuri în ţară şi la Bruxelles, în ceea ce priveşte construirea unui spital regional la Craiova şi a unei autostrăzi care să lege Oltenia de Vest, spune că este extrem de dezamăgit de ceea ce a reuşit până în acest moment să facă Guvernul în domeniul sănătăţii şi al infrastructurii. Ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, a declarat recent, la Mioveni, că în şapte ani vor fi finalizate spitalele regionale, afirmaţie care l-a pus pe gânduri pe deputatul Marian Jean Marinescu, care doreşte lămuriri. În ceea ce priveşte spitalul regional, Marinescu spune că sunt două variante : „calea lui Pintea” şi „calea lui Teodorovici”, fără nicio legătură una cu alta.  Iar drumul expres Craiova – Piteşti sau centura Balşului s-a transformat în „centura semafoarelor” şi cam atât.
Europarlamentarul Marian Jean Marinescu a vorbit în deschiderea conferinţei despre activităţile sale din Parlamentul European. „Am fost ales coordonator al Comisiei de Transporturi în Grupul PPE, ceea ce este foarte important, pentru că de acum înainte voi avea un cuvânt de spus în tot ceea ce va decide PPE în materie de transporturi. De asemenea, am fost desemnat de coordonatorul  Comisiei de Control Bugetar, raportor pe un dosar legislativ în negociere cu Consiliu, un dosar important care modifică regulamentul de funcţionare a OLAF pentru a introduce colaborarea cu biroul procurorului european. E important să fiu pe acest dosar, cu o negociere complicată, PE solicitând multe modificări în ceea ce înseamnă funcţionarea OLAF. Şi am început direct cu pachetul de mobilitate, cu un dosar important pentru transportatorii români, vom avea un vot, joi, la Strasbourg. Am peste 100 de cereri de întâlniri, toate asociaţiile din transporturi şi turism îmi solicită întâlniri, aşa se întâmplă de regulă când se schimbă raportorii pe dosare”, a explicat Marinescu.
Spitalele regionale….varianta Pintea şi varianta Teodorovici
Deputatul european a spus că Centura Balşului s-a transformat în „Centura Semafoarelor”. Iar întârzierile acestea sunt penalizate de cel mai important investitor din zonă, Ford. „Iniţial, a fost o centură a bordurilor şi acum s-a transformat într-una a semafoarelor. În ceea ce priveşte spitalul regional, nu voi renunţa, voi presa guvernul, dar şi instituţiile europene. Ultimul răspuns de la Guvern îl acum de acum o lună de zile, şi mi s-a spus că prima cerere de finanţare va pleca spre Comisia europeană acum, în septembrie, pentru spitalul de la Cluj, iar pentru spitalul de la Craiova, luna viitoare. Vă daţi seama că nu cred în această scrisoare, dar în octombrie voi solicita iarăşi un răspuns, să văd dacă ăntr-adevăr s-a transmis către CE cererea de finanţare. Dar, am înţeles, totodată, că ministrul Teodorovici din declaraţia de acum câteva săptămâni că îşi va da demisia, nu ştim de unde, dar îşi va da demisia dacă la anul nu e gata spitalul regional. Păi dacă doamna Pintea spune că vor fi gate în 7 ani, domnul Teodorovici cum spune că va fi gata la anul. Adică, în acest guvern, sunt două căi…una a doamnei Pintea şi alta a ministrului Teodorovici. Lumea nu mai crede în niciuna. Am şi un răspuns de la BEI care spune că aceea consultanţă a costat doar 1,5 milioane euro, nu 40 de milioane cât minţeau ei, atât şi nimic mai mult…Haos şi crimă. Aici nu e neglijenţă şi incompentenţă. Să nu faci un spital când ai bani, când e atat de necesar un astfel de spital, e o crimă”, a spus eurodeputatul Marian Jean Marinescu.
„Comisia Europeană ar putea  să taie bugetul de la Transporturi”
Europarlamentarul român a vorbit şi despre desemnarea Rovanei Plumb de către Guvernul României pentru ocuparea postului de comisar european. Marinescu consideră că această nominalizare  face parte din aceeaşi strategie habarnistă de a conduce ţara. „Este în aceeaşi direcţie”, spune Marian Jean Marinescu. „Rovana Plumb a fost ministrul  Fondurilor Europene, iar absorbţia nu a ajuns nici la un sfert şi mai e doar un an până la finalizarea acestui exeriţiu financiar. A fost şi ministrul Transporturilor câteva luni. Votul va depinde de prestaţia doamnei Plumb de la audierea din Comisiei. Vom respecta poziţia PPE, dar am şi eu o poziţie proprie şi ea este împotrivă. Nu împotriva unui român, ci împotriva omului politic Rovana Plumb. Şi îmi asum acest lucru. Cum ni s-a repartizat nouă Transporturile… ?! Nu ştiu. Aşa a fost gândirea doamnei preşedinte a  Comisiei Europene.  Dar eu sper să nu se întâmple ca data trecută când ni s-a repartizat portofoliul Politica de Coeziune, iar comisarul de atunci, tot român, Corina Creţa a fost de acord ca aici să se taie bugetul la jumătate. Eu sunt raportor pe Politica de Transporturi şi voi negocia această politică, cu Consiliul, după ce vom avea repartizat bugetul, cu comisarul la masă. Autostrăzile nu le construieşte comisarul pentru Transporturi, ci ministerul Transporturilor cu ministerul Fondurilor Europene, ceea ce după cum aţi văzut doamna care doreşte să fie comisar nu a reuşit să facă nimic. Căile ferate nu le modernizează comisarul pentru Transporturi, ci CFR-ul cu ministerul Tranporturilor şi noi suntem la un pas să pierdem un miliard de euro pentru că noi nu am fost capabili să facem nimic în domeniul acesta. Eu am negociat cu preşedinţia asigurată de România, politica de Transporturi. Iar cel mai negociat punct a fost acela, dacă banii, mai precis 30 % din aceştia, care sunt transferaţi de la politica de coeziune la cea de transporturi, se duc la toate statele  sau rămân la statul membru, iar argumentul care mi s-a spus mie în PE de unii colegi a fost…”de ce zbaţi pentru aceşti bani pentru că oricum România nu îi cheltuie” adică, Rovana Plumb nu i-a cheltuit. Eu m-am zbătut şi am reuşit să direcţionez României 300 de milioane de euro. Guvernul prin miniştri săi nu a reuşit să facă lucrul acesta în Consiliu. Mă tem că exemplul dat de doamna Creţu, cu reducerea bugetului de la Coeziune la jumătate se va extinde şi la domeniul Transporturilor şi mă pot aştepta cu propunerea de la Comisie să taie bugetul  la Transporturi. Şi asta pentru că doamna Plumb a vrut neapărat să participe la negocierile pentru politica de coeziune  şi nu a făcut nimic. Asta este situaţia. Astfel de oameni promovează PSD, în total dezavantaj pentru România şi pentru români”, a mai spus Marian Jean Marinescu.