În sistemul auto, partea cea mai importantă este sistemul de frânare

0
695

Sistemul de frânare include: 

 

Modulul de control ABS:

Aflat pe vehiculele cu ABS încetinește, modulul efectuează verificări indicative ale mecanismului de oprire ABS și decide când să trimită tensiunea potrivită fiecărei roți pentru a împiedica roțile să se fixeze.

 

Amplificator de frână:

Diminuează tensiunea necesară pentru frânare pentru a permite oricărui șofer să acționeze frânele.

 

Saboți de frână:
Saboții de frână sunt o placă de susținere din oțel utilizată la franele cu disc.Saboții de frână sunt două bucăți de tablă de oțel împreună, astfel încât să poată transporta garnitură de frână.

 

Frâne cu tambur:

Situate pe partea din spate a vehiculului, frânele cu tambur includ camere de roți, saboți de frână și un tambur de frână. În momentul în care pedala de frână este apăsată, saboții de frână sunt fixați în tamburul de frână de către camerele roților și opresc vehiculul.

 

Frână de criză:

Funcționează liber și se mai numește și frână de parcare, frână de mână și frână electronică, frâna de criză este folosită cu precădere pentru a menține vehiculul în poziție atunci când este parcat.

 

Pedala de frână:

Șoferul calcă pedala de frână pentru a da un semnal de frânare. Un cilindru din camera expertului se mișcă atunci când pedala este apăsată.

Ilustrație preluată de pe site autopieseonline24.ro

Funcționarea sistemului de frânare:

Vehiculele au frâne pe fiecare dintre cele patru roți, care sunt acționate de un cadru hidraulic. Frânele sunt fie de tip disc, fie de tip tambur.Numeroase vehicule au frâne cu discuri pe patru roți,unele au discuri pentru roată din față și tamburi pentru cea din spate.Deoarece cea mai mare parte a opririi unui vehicul depinde de frânele din față. Mecanismul de frânare al vehiculului funcționează în mai multe moduri:

 

  • Piciorul apasă pe pedala de frână, iar puterea produsă de piciorul dumneavoastră este intensificată de câteva ori prin influența mecanică. Aceasta este apoi intensificată și mai mult de activitatea servofranei.

 

  • Un cilindru se deplasează în cameră ȘI extrage fluidul hidraulic de la capăt.

 

  • Lichidul hidraulic de frânare este reținut în jurul întregului mecanism de frânare în interiorul unei organizații de conducte și furtunuri de frână.

 

  • Presiunea este transmisă în mod egal la fiecare dintre cele patru frâne.

 

  • Forța creează o frecare între plăcuțele de frână și rotoarele de frana cu discuri, care este ceea ce oprește vehiculul dumneavoastră.

Semne că este timpul să vă înlocuiți frânele:

 

Zgomot de scartait la frane. Semnul principal că este o ocazie ideală pentru a înlocui plăcuțele de frână este în cazul în care auziți scârțâit sau scârțâit industrial.

 

1.Lumina de indicare se aprinde

2.Sunet metalic profund de măcinare

3.Pedala de frână care vibrează

4.Plăcuțele de frână par a avea o grosime mai mică de ¼ inch