Stagiu de pregătire practică în Portugalia pentru zece liceeni craioveni

0
794

În perioada 8-12 iunie a.c.,  zece elevi craioveni din clasa a XI-a, de la Liceul Tehnologic „George Bibescu”, Colegiul Tehnic „Costin D. Neniţescu” şi Liceul „Traian Vuia”, au efectuat un stagiu de pregătire practică la operatori economici din Lisabona, în cadrul activităţilor derulate în cadrul proiectului „TRAVAIL – Tranziţia la viaţa activă în vederea integrării pe piaţa muncii pentru elevii din judeţul Dolj”, implementat de Asociaţia „Mereu pentru Europa”, Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj, Asociaţia EduFor Craiova şi UNIAUDAX – Centro de Investigação e Apoio ao Empreendedorismo e Empresas Familiares din Portugalia, cofinanţat din FSE prin POSDRU 2007-2013.

Cei  zece de elevi au experimentat realităţile occidentale din piaţa muncii prin intermediul organizaţiei neguvernamentală UNIAUDAX – Centro de Investigação e Apoio ao Empreendedorismo e Empresas Familiares (Centrul de Cercetare şi Asistenţă în Antreprenoriat şi Afaceri de Familie), unde funcţionează incubatorul de afaceri al Institutului Universitar Lisabona – ISCTE-IUL. În această perioadă, practicanţii au lucrat în societăţi specifice propriilor specializări (Cozinha Popular da Mouraria, Profit-plan Lda, OF Produções), într-un sistem în care accentul a fost pus pe aplicaţiile practice, iniţiativă, seriozitate,  implicare şi valorizarea ideilor.

Elevii craioveni au parcurs module de pregătire practică specifice propriei specializări (tehnician mecatronist, tehnician operator tehnică de calcul şi tehnician ecolog şi protecţia calităţii mediului) şi, de-a lungul celor 30 de ore de practică, au intrat în contact cu mentalitatea şi piaţa muncii europeană, dobândind noi abilităţi şi aptitudini utile.

Practicanţii şi-au exersat competenţele specifice în cadrul modulelor „Circuite electrice”, „Circuite electronice” şi „Poluarea şi protecţia mediului”, putând să îşi auto-testeze abilităţile de muncă şi comunicare în echipă, fiind puşi în faţa unor situaţii identice cu cele din viaţa profesională reală, de a colabora cu colegi puţin sau deloc cunoscuţi, pentru atingerea unor obiective comune. Nu în ultimul rând, elevii au avut posibilitatea să îşi clarifice viitoarele opţiuni de carieră, descoperindu-şi talentele, abilităţile şi vocaţia. Evaluarea stagiului de practică i-a făcut pe cei zece liceeni să-şi prezinte rezultatele muncii în faţa colegilor şi a tutorilor, care au avut sarcina de a decide notele finale.