Parcările cu plată – inspirate de la Oradea şi studiate pe „Unirii”

2
359

Parcările cu plată de pe Calea Bucureşti şi Unirii ce urmează să fie instituite de către Primăria Craiova nu îi vor afecta pe craiovenii care locuiesc în zonele respective. Primarul Mihail Genoiu a explicat că străzile cu pricina sunt aproape goale în zilele libere de la sfârşit de săptămână, ceea ce arată că aglomerarea traficului nu este produsă de riverani, ci de cei care parchează ocazional acolo.

Întrebat de ziarişti de unde provine această idee de a institui parcări cu plată în centrul Craiovei, primarul Mihail Genoiu a răspuns, în conferinţa de presă de săptămâna trecută, că măsura este inspirată de la administraţia din Oradea, dar că, de fapt, este omniprezentă în ţările dezvoltate din Europa „Nu sunt invenţia noastră, aceste lucrurile le-am văzut prima dată la Oradea, care le-a luat de la Viena, iar acolo sunt preluate din toată Europa”. Edilul-şef al Craiovei a lăudat apoi măsura, scoţând în evidenţă avantajul pe care îl are pentru descongestionarea traficului. „Acesta este sistemul care apare în toate centrele moderne din Europa şi este o posibilitate de asanare a traficului şi a parcărilor incorecte din zonele centrale”, a comentat Genoiu.

Şoferii ocazionali: vinovaţi pentru aglomeraţia centrului

Strada „Unirii”, porţiunea de la intersecţia cu Kogălniceanu şi până în zona Poştei, chiar şi puţin mai departe, este luată de municipalitate ca obiect de studiu. Autorităţile spun că au observat cum această arteră, extrem de aglomerată în timpul săptămânii, se aeriseşte complet în week-end. Concluzia trasă de autorităţi este că mare parte a autoturismelor aparţin celor care îşi au serviciile în zonă, nicidecum riveranilor. „Sunt opinii diferite şi divergente vizavi de ceea ce este pe strada A.I. Cuza (n.r. – prima stradă din Craiova unde s-a instituit parcarea cu plată prin sms). Sunt cetăţeni care ne felicită şi ne laudă pentru hotărârea luată, sunt şi cetăţeni care ne critică, în special cei care locuiesc în zonă. Dar eu vreau să vă spun un lucru şi vă rog să verificaţi o treabă: pe strada Unirii,  de la intersecţia cu Kogălniceanu şi până la Poştă, în zilele de sâmbătă şi duminică, sunt două maşini parcate acolo. În rest, strada este goală. În schimb, în cursul săptămânii, este plină. Asta înseamnă că nu locatarii sunt cei care parchează, nu ei au probleme. Probleme sunt cu cei care lucrează în zonă şi vin cu maşina la serviciu. O parchează dimineaţa la prima oră şi o ridică seara, pe la ora 17.00 sau 18.00”. 

Riveranii: ziua pleacă la serviciu, noaptea parchează gratuit

Logica primăriei sună, prin urmare, în felul următor: dacă angajaţii din zonele respective îşi lasă cu toţii maşinile acolo, atunci nu mai există loc de parcare pentru un eventual turist sau pentru un cetăţean simplu pe care îl interesează instituţiile din zona centrală. „Consider că este un semn de civilizaţie şi ordine, în sensul că am văzut că aceste lucruri se întâmplă deja în locurile unde parcările sunt cu plată”, este de părere primarul Craiovei. Cât îi priveşte pe riverani, autorităţile pleacă de la convingerea că aceştia au, la rândul lor, serviciu şi merg la locurile de muncă cu maşinile, deci nu au nevoie de loc de parcare pe timpul zilei. Când se întorc acasă, după ora 18.00, pacările oricum devin fără plată, putând să le folosească gratuit, ca şi până acum.

Soluţie alternativă: parcarea subterană

Dacă nu sunt dispuşi să plătească parcarea pe stradă, prin sms, cu tarif mai mare, şoferii vor avea alternativa de a-şi lăsa maşinile în parcarea subterană, unde preţul este mai mic. Autorităţile spun că, de fapt, s-a mers pe această măsură de instituire a parcărilor cu plată şi datorită faptului că municipiul dispune de această parcare mare, care funcţionează ca variantă de rezervă pentru conducătorii auto. „Noi suntem avantajaţi de faptul că sutem printre puţinele oraşe din România care avem o variantă de parcare mare în zona centrală. Adică avem şi acea soluţie, cu parcare mult mai ieftină la parcarea subterană, şi puţine oraşe au acest avantaj”, motivează municipalitatea. Autorităţile au în vedere, tot ca o soluţie alternivă, şi crearea de locuri de parcare, prin marcare, pe trotuarele străzilor, măsură prevăzută de lege. Primarul Genoiu a precizat, în acest sens, că este în lucru contabilizarea tuturor locurilor de parcare în oraş şi, progresiv, se va începe marcarea lor.

2 COMENTARII

  1. priviti doar cate, cine le foloseste si ale cui sunt masinile parcate in mod constant pe timpul zilei pe langa sediul fostei prefecturi, de-a lungul english park-ului, sau intre sediul BCR si fosta librarie ‘casa cartii’ … credeti ca respectivii care lucreaza pe-acolo vor plati vreodata la fel cu detinatorii de locuinte din zona sau cei in trecere ocazionala, asa cum zice acum primaria …???

  2. 1.Daca parchezi in subterana o zi de munca, platesti 14 lei, cine draculului isi permite sa plateasca 300 lei lunar doar pentru parcare.
    2. Locuitorii care locuiesc in zona respectiva sunt obligati sa mearga cu masina la munca, dupa logica voastra?
    3. Astept cu interes sa puneti parcarea primariei si a consiliului local/judetean/prefectura la dispozitia locatarilor din zona sau sa o includeti in locurile de parcare cu plata prin SMS, si tot odata vreau sa va vad cum va lasati masinile dvs in parcarea subterana.

Comments are closed.