Service-ul la telefoane mobile, în topul plângerilor la Protecţia Consumatorului

0
241

De Ziua Mondială a Consumatorului, reprezentanţii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Sud-Vest Oltenia le-au prezentat craiovenilor, chiar în incinta unor spaţii comerciale din oraş, câteva din drepturile pe care le au. În ultima perioadă majoritatea plângerilor depuse au vizat nemulţumiri legate de service-ul la aparatele electrocasnice şi telefoanele mobile.    

În ultimul an, la Comisariatele Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) din Oltenia au fost înregistrate şi soluţionate 2.764 de reclamaţii şi sesizări, din care 1.302 întemeiate, 887 neîntemeiate, iar 575 au fost clasate. Potrivit reprezentanţilor instituţiei, au fost efectuate 39 controale tematice dispuse de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti, 75 controale proprii şi controale inopinate, în cadrul cărora au fost efectuate peste 6.500 de acţiuni de control. De asemenea, au fost aplicate 3.763 de amenzi contravenţionale în valoare totală de 5.828.650 lei şi au fost depistate produse neconforme în valoare de peste 130.700 lei. Au fost efectuate, totodată, peste 400 de acţiuni în colaborare cu alte instituţii cu atribuţii în domeniul protecţiei consumatorilor.

Drepturile consumatorilor, prezentate craiovenilor

Ieri, în judeţele Dolj, Olt, Vâlcea, Gorj şi Mehedinţi, Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor a fost marcată prin realizarea, în marile spaţii comerciale, a unor acţiuni de informare şi consiliere în domeniul protecţiei consumatorilor la nivel local, inclusiv prin distribuirea de materiale informative având ca temă „Dreptul tău în calitate de consumator”. De asemenea, comisarii CJPC-urilor au soluţionat operativ reclamaţii ale clienţilor aflaţi în complexul respectiv.

Tot în această perioadă CJPC-urile au colaborat cu Inspectoratele Şcolare Judeţene în vederea organizării fazei  judeţene a  Concursului  Naţional „Alege! Este dreptul tău” – ediţia a XI-a. Reprezentanţii CJPC fac parte din comisia de jurizare a concursului care a fost lansat în luna februarie, astăzi fiind programată faza judeţeană la Liceul „Tudor Arghezi”. Câştigătorii urmează să participe la faza pe ţară ce va avea loc în vară pe litoralul Mării Negre.

„În acest an, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a marcat Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor printr-o serie de evenimente organizate cu scopul de a readuce în atenţia publică importanţa cunoaşterii drepturilor de consumator. Dacă profilul consumatorului activ, informat şi dispus să-şi apere drepturile va prevala ca model de comportament, societatea noastră va avea numai de câştigat”, a precizat Alida Mitruţoiu, comisar-şef în cadrul Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Sud-Vest Oltenia.

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor

Alida Mitruţoiu

În fiecare an, începând cu 1983, Organizaţia Internaţională a Asociaţiilor de Consumatori – „Consumers International” – propune o temă pentru ziua consumatorului care să reflecte subiectul de maxim interes al perioadei respective pentru consumatorii din întreaga lume. Anul acesta, conform calendarului realizat de Consumers International, tema propusă pentru marcarea evenimentului este „Acum! Justiţie pentru Consumatori”. Se pune astfel accent pe modalitatea în care sunt apărate drepturile consumatorilor, felul în care sunt rezolvate reclamaţiile acestora, cum sunt reprezentate drepturile colective în instanţă, precum şi pe gradul de accesibilitate la justiţie.

În data de 15 martie 1962, John Fitzgerald Kennedy, preşedinte al Statelor Unite al Americii, rostea în Congres un mesaj legat de drepturile consumatorilor, susţinând existenţa a patru drepturi fundamentale ale acestora: dreptul la securitate,  dreptul la informare, dreptul de a fi ascultat şi dreptul de a alege liber produse şi servicii. Acesta este considerat a fi punctul de referinţă al istoriei formelor organizate de protecţie a consumatorilor.