Fondul de rezervă al Guvernului a fost epuizat după ce aleşii din Comisiile de buget au decis, ieri, suplimentarea bugetului SRR cu 3 milioane de lei. „În acest moment vom avea zero fonduri de rezervă, urmând ca în momentul în care vom discuta Bugetul Ministerului Finanţelor Publice – acţiuni generale să vedem suma pe care o vom aloca acolo”, a declarat ministrul de Finanţe Ionuţ Mişa, răspunzându-i deputatului USR Claudiu Năsui care i-a cerut să precizeze dacă fondul de rezervă al Guvernului a fost epuizat. Fondul de rezervă al Guvernului era iniţial 83 de milioane de lei.
Societatea Române de Radiodifuziune a cerut suplimentarea bugetului instituţiei cu 13 milioane de lei vizând asigurarea drepturilor salariale acordate personalului artistic din cadrul Formaţiilor Muzicale Radio şi un altul vizând extinderea prezenţei programelor Radio România în Ucraina, Serbia, Ungaria şi Albania prin înfiinţarea unor posturi de radio în aceste state (3,6 milioane de lei), însă aleşii au decis acordarea a doar 3 milioane, epuizând astfel fondul de rezervă al Guvernului.
MT cere suplimentarea bugetului pentru decontarea cheltuielilor funeraliilor regelui Mihai I
Ministerul Transporturilor (MT) solicită suplimentarea bugetului pentru 2017 cu 235.000 de lei, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, pentru organizarea şi decontarea cheltuielilor aferente funeraliilor regelui Mihai, potrivit unui proiect de hotărâre publicat vineri în dezbatere.
„Ministerul Transporturilor prin Centrului Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară se va preocupa de organizarea activităţilor specifice legate de pregătirea tehnică şi pavoazarea specifică momentului a Trenului Regal al României, ca „tren mortuar” şi va colabora în acest sens cu SNTFC ,,CFR- Călători” SA şi Societatea Feroviară de Turism ,,SFT-CFR” ”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de hotărâre de Guvern privind suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului pe anul 2017.
Trenul Regal al României ca „tren mortuar”, pe distanţa Bucureşti Nord – Bucureşti Băneasa Gara Regală – Curtea de Argeş Gara Regală, va circula ca tren de Rangul I, adică acesta este în circulaţie de către autoritatea de stat, având un regim de circulaţie special, cu asigurarea unui parcurs liber de la staţia de plecare la staţia de destinaţie.
Centrului Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară va închiria de la CFR Călători o „locomotivă antemergător” ce va fi pusă în circulaţie după regulile şi condiţiile stabilite de protocoalele şi procedurile specifice căii ferate, precum şi un vagon de călători amenajat ca „vagon mortuar”.
CFR Călători, în calitate de operator de transport feroviar care asigură tracţiunea Trenului Regal al României, va asigura monitorizarea activităţilor proprii cu privire la siguranţa circulaţiei a Trenului Regal al României pe toată durata evenimentului programat.
„CFR Călători va solicita trasa pentru circulaţia Trenului Regal al României în conformitate cu programul de desfăşurare a evenimentului, va remorca garnitura Trenului Regal al României şi va asigura „locomotiva antemergător” precum şi personalul de specialitate, mişcare comercial şi tracţiune şi vagoane, necesar. În cadrul pregătirilor necesare desfăşurării evenimentului la solicitarea organismelor specializate ale statului implicate în derularea activităţilor specifice serviciului funerar vor asigura mijloacele de remorcare şi personalul necesar realizării unui parcurs de probă”, se mai arată în nota de fundamentare.
Centrului Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară va închiria de la Societatea Feroviară de Turism ,,SFT-CFR” SA garnitura alcătuită din 5 vagoane ale Trenului Regal al României. Pe toată durata evenimentului, garnitura va fi încălzită şi iluminată, de acest lucru urmând să se ocupe Societatea Feroviară de Turism ,,SFT-CFR” SA care va sigura şi combustibilul necesar încălzirii şi va lua toate măsurile pentru prevenirea îngheţului instalaţiilor garniturii. Societatea Feroviară de Turism ,,SFT-CFR” SA va asigura personal de pază şi supravegherea garniturii Trenului Regal al României pe durata desfăşurării evenimentului.
Costurile aferente desfăşurării evenimentului vor fi plătite de Centrului Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară. Costurile aferente închirierii Trenului Regal al României, inclusiv cele legate de pregătirea tehnică şi costurile aferente capitalului uman implicat, sunt în cuantum de 29.615 lei.
Costurile aferente operării Trenului Regal al României, pe relaţia de circulaţie Bucureşti Gara Regală Băneasa – Titu – Goleşti – Piteşti – Curtea de Argeş Gara Regală şi retur, în speţă costurile legate de punerea în circulaţie a materialului rulant aparţinând CFR Călători, cheltuielile legate de plata taxei de utilizare a infrastructurii feroviare, cheltuielile non TUI, întocmirea trasei către CNCF CFR SA, cheltuielile cu remorcarea materialului rulant, cheltuielile cu personalul implicat, precum şi cele aferente pregătirii tehnice a materialului rulant sunt de 205.000 lei. Astfel, totalul cheltuielilor se ridică la 234.612 lei.