“Antibulliyng prin arta dramatică” este un concept nou, care a fost pus în aplicare de cadre didactice şi elevi din Dolj. În luna octombrie, copii şi cadre didactice din teritoriu au participat la proiectul “Let’s ALL go to the Theatre of European Dreams”, în Grecia, care a reunit reprezentanţi din şapte ţări partenere : România, Grecia, Marea Britanie, Malta, Croaţia, Bulgaria şi Turcia, ţări care se confruntă cu fenomenul “bulliyng”. Proiectul a plecat din preocuparea ACEE (Asociaţia Contab Etic Expert). Participanţi la acest proiect, câţiva dintre cei care au fost, luna trecută, în Grecia, ne-au redat din experienţa lor.
Este vorba despre un proiect mai amplu, care are scopul de a combate bulliygul. “Cred că putem vorbi despre teatrul viselor europene, o lume fără violenţă şi fără agresiune, iar “Eramus +” oferă aceste posibilităţi. Schimbarea modului de a gândi poate conduce la rezultate extraordinare şi este nevoie de o conlucrare perpetuă între cadre didactice, copii şi părinţi. La evenimentul din Grecia, au fost prezenţi patru elevi, care au trecut printr-o selecţie serioasă. A fost o adevărată echipă, formată din copii de la Colegiul Naţional “Carol I”, Colegiul Naţional “Fraţii Buzeşti”, Colegiul Naţional Pedagogic “Ştefan Velovan” şi Colegiul Naţional “Nicolae Titulescu”, toate din Craiova. Prezentarea dramaturgiei, în faţa publicului, poate fi o metodă de a reduce, cel puţin, dacă nu eliminare, a violenţei. Oamenii, indiferent de limba pe care o vorbesc, pot face mai multe prin gestică. Dar mai multe vă pot spune cei care sunt implicaţi în proiect “, a precizat prof. Irina Morăraşu, director de proiecte în cadrul ACEE.
Un proiect de anvergură
Proiectul este , aşa cum am amintit, unul de anvergură. “Suntem prinşi în acest proiect, care doreşte diminuarea, dacă nu reducerea bulliyngului în şcoli. Evem multe programe de acest fel, dar, ultimul, din Grecia, a fost ceva extraordinar. dar, în acest sens, aş dori să amintesc că, în luna august, mai mulţi copii, provenind din zone rurale, din familii defavorizate economico – social au participat la o excursie la Castelul Bran, fiind o experienţă frumoasă şi plină de învăţăminte. Revenind la activitatea din Grecia, noi cadre didactice, suntem foarte mulţumite, cu atât mai mult cu cât am avut şi sprijinul părinţilor copiilor, dar, cel mai bine, vă pot spune elevii care au fost acolo”, a precizat prof. Ana Maria Băluţă, care lucrează zilnic cu elevii.
Vorbesc elevii
Cum cel mai bine ştiu ceea ce s-a întâmplat, două participante ne-au explicat despre ceea este vorba. “Sunt implicată în acest proiect, prin voluntariat. Am avut o experienţă extraordinară în Grecia, am fost prezentă la mai multe activităţi culturale, am vizitat locuri extraordinare. Dar, vorbind despre bulliyng, cred că este vorba despre descoperirea principalelor noastre defecte. Suntem o imagine a acestora şi trebuie să le corectăm. Le-am spus acelaşi lucru şi colegilor mei”, a precizat Simina Teodora Buşe, elevă în cls. a X-a la Colegiul Naţional “Fraţii Buzeşti”. Colegă în acest proiect, Flavia Pîrvu, elevă în clasa a XII-a la Colegiul Naţional Pedagogic “Ştefan Velovan”, a completat: “Am avut ocazia să mă întâlnesc cu foarte mulţi colegi de ai mei , din alte ţări. Am discutat despre toate problemele. Fiind în ultimul an de liceu, le-am spus atât colegilor mei de an, cât şi celor mai mici că efectele buillingului pot produce efecte. Sigur, în Grecia, am jucat într-o piesă de teatru, pe care, fiind mesajul pe care îl tranzitem, vrem să p orezentăm , într-un viitor foarte apropiat, şi publicului craiovean “.