Comisia a publicat vineri, cea de-a 7-a ediție a listei europene a instalațiilor de reciclare a navelor, pe care s-au adăugat mai multe șantiere navale noi. Acestea includ, în special, două șantiere europene (unul în Danemarca, respectiv unul în Norvegia) și alte două șantiere în Turcia. Armatorii navelor aflate sub pavilion UE vor dispune de acum înainte de o gamă mai largă de opțiuni de dezmembrare a navelor lor.
Odată cu noua actualizare, 43 de șantiere navale se află în prezent pe listă, inclusiv 34 de șantiere în Europa, 8 șantiere în Turcia și unul în SUA. Mai multe șantiere navale de pe lista europeană sunt capabile să și recicleze nave de mari dimensiuni. Armatorii europeni dețin 35 % din flota mondială.
Începând cu 31 decembrie 2018, Regulamnetul UE privind reciclarea navelor prevede obligativitatea ca toate navele maritime mari care navighează sub pavilionul unui stat membru al UE să folosească o instalație autorizată de reciclare a navelor inclusă pe lista europeană. Odată cu adoptarea listei actualizate, Comisia Europeană a făcut un pas important pentru a se asigura că navele sunt reciclate în instalații care sunt sigure pentru lucrători și care protejează mediul.
Registrul este actualizat în mod regulat cu scopul de a se adăuga noi instalații conforme sau pentru a se elimina instalațiile care au încetat să mai fie conforme. Pentru a putea fi inclusă, orice instalație de reciclare a navelor, indiferent de locul în care se află, trebuie să respecte o serie de cerințe de siguranță și de mediu. Pentru instalațiile situate în UE, autorităților naționale competente din statele membre în cauză le revine sarcina de a verifica dacă sunt îndeplinite toate condițiile relevante și de a informa ulterior Comisia cu privire la faptul că unitatea în cauză ar trebui inclusă pe listă.
Instalațiile de reciclare a navelor situate în țări terțe și care intenționează să recicleze nave care arborează pavilionul unui stat membru trebuie să solicite Comisiei includerea pe lista europeană.