Asociația DOMINOU: Acreditarea Erasmus și impactul său în educația pentru adulți

0
410

Asociația DOMINOU, înmatriculată în Registrul Național al Furnizorilor de Formare Continuă a Adulților, a obținut acreditarea Erasmus în urma apelului K1 din octombrie 2020. Această acreditare reprezintă o oportunitate esențială pentru organizațiile din domeniul educației și formării profesionale, sprijinind inițiativele de schimb și cooperare la nivel internațional.

Programul Erasmus+ facilitează accesul la activități de învățare care contribuie la dezvoltarea instituțională a organizațiilor din educația adulților. Aceste oportunități includ experiențe individuale de învățare, schimburi de bune practici și crearea de resurse educaționale inovatoare.

Participarea la proiectele Erasmus+ oferă cadrelor didactice, elevilor și adulților din diverse medii sociale ocazii valoroase de dezvoltare personală și profesională.

Aflati la finalul celui de-al treilea an de acreditare, formatorii Asociației DOMINOU au participat la cursuri internaționale, activități de job shadowing, misiuni de predare și au avut plăcerea de a găzdui un expert din Cipru.

Aceste activități au subliniat importanța conștientizării culturale și a comunicării eficiente în educație, demonstrând cum arta poate crea legături puternice între persoane din diverse culturi. Formatorii au învățat și despre necesitatea unui mediu de învățare deschis și flexibil, în care toți cursanții se simt apreciați.

Printre obiectivele specifice ale acreditării se numără:

  1. Utilizarea instrumentelor Web 2.0: Creșterea numărului de formatori care integrează aceste instrumente în predare, în special în educația parentală.
  2. Sprijin pentru părinți: Creșterea numărului de părinți din mediul rural Dolj care pot utiliza cel puțin 5 instrumente digitale pentru a sprijini învățarea online.
  3. Metode non-formale: Încurajarea formatorilor să folosească metode creative pentru a crește implicarea în educația adulților dezavantajați.
  4. Acces la educație: Creșterea numărului de adulți dezavantajați care participă la programele de educație pe tot parcursul vieții.
  5. Dezvoltarea unei rețele internaționale: Crearea unei rețele non-formale pentru schimbul de bune practici și colaborarea în proiecte viitoare.

Activitățile de job shadowing au îmbunătățit calitatea ofertei educaționale, oferind formatorilor ocazia de a observa și de a reflecta asupra metodelor din alte țări. Aceasta nu doar că îmbunătățește practicile educaționale, dar și dezvoltă competențele interculturale și digitale necesare într-o lume globalizată.

Misiunile de predare în Malaga, Spania, și vizita expertului din Cipru au adus o valoare adăugată acestor experiențe, contribuind la o mai bună înțelegere a diversității culturale și la integrarea acestor competențe în activitățile viitoare ale Asociației DOMINOU. Experții care au participat la mobililtăți au învățat cât de important este să oferim un mediu de învățare adecvat fiecărui grup, în care toți cursanții să se simtă valorizați, indiferent de originile lor culturale. Mobilitatile au oferit o oportunitate unică de a explora metodei novatoare de integrare și educație non-formală, pe care suntem nerăbdători să le aplicăm în activitatea noastră viitoare cu adulții vulnerabili și imigranți în România.

Asociația DOMINOU continuă să fie un pilon important în educația pentru adulți, promovând dezvoltarea continuă, incluziunea socială și colaborarea internațională. Cursurile oferite de către asociație sunt de un real success. Prin acreditarea Erasmus, organizația nu doar că îmbunătățește competențele formatorilor, ci și contribuie la construirea unei comunități educaționale mai puternice și mai unite.