Șantierul de pe Calea București prinde viteză

0
318

La insistențele autorităților locale, care supraveghează din scurt șantierul, SC Delta a terminat, vineri, sensul de circulație de la intersecția cu strada „Frații Golești” (Piața Centrală) și până la podul Electroputere. De săptămâna aceasta, constructorul se va muta pe cealaltă bandă de circulație. Deși urmează să se inaugureze calea de rulare, tramvaiul nu va fi pus pe linie deoarece se va începe lucrările și la partea aeriană, de alimentare cu energie electrică a tramvaiului.

Potrivit viceprimarului Craiovei, Dan Dașoveanu, reabilitarea asfaltului de pe Calea București se va termina în următoarele două săptămâni când constructorul Delta ACM va finaliza lucrările de reabilitare și la cea de-a doua bandă de circulație. ”Astăzi s-a terminat sensul de circulație de la Piață și până la podul Electro, iar de luni vor începe și pe celălat. În două săptămâni ar trebui să termine și aici ca să putem să oferim niște condiții mai bune pentru trafic, dat fiind faptul că este cea mai circulată arteră din oraș”, a precizat viceprimarul Craiovei, care a admis și că, pe acest sens de circulație, s-a lucrat puțin cam anevoios.

Dan Dașoveanu

Asfaltarea va mai dura încă două săptămâni

Lucrările de pe firul doi sunt împărțite în două tronsoane, de luni începându-se execuția la porțiunea de la Piață și până la podul Electroputere. Autoritățile spun că lucrarea ar trebui să meargă bine pe acest tronson și să se încadreze într-o săptămână. „În zona intersecție cu strada Frații Golești, acolo la Piață, este nevoie să se facă două subtraversări și este posibil să mai dureze puțin. Dar după ce vor termina cu îngroparea cablurilor respective, o să înceapă imediat și tronsonul care mai rămâne, adică cel de la Piață și până la Universitate. Dar acestea este mai scurt și va fi finalizat mai repede”, a explicat Dașoveanu. Pe 24 august, ambele benzi de circulație de pe Calea București ar trebui, prin urmare, să aibă stratul de bază gata.

Calea de rulare este aproape gata

Însă proiectul nu se încheie aici. Pe lângă faptul că este nevoie de încă un strat de asfalt la partea carosabilă, pe Calea București mai trebuie să fie executate apoi locurile de parcare și pista pentru biciclete. „Proiectul nu va încheiat decât în toamnă deoarece trebuie să lucrăm și la reabilitarea sistemului de alimentare cu energie electrică pentru tramvaie. În următoarele zile, se va începe să se lucreze și acolo”, a mai spus Dașoveanu. La începutul acestei săptămâni, mai precis pe 18 august, autoritățile intenționează să facă recepția la calea de rulare a tramvaiului, care a fost terminată de firma MariVila, urmând ca după aceea să intre pe șantier, la partea aeriană, celălalt constructor SC Martin Rose, din Timișoara.

Se începe lucrarea și la alimentarea electrică a tramvaiului

Cablurile electrice care alimentează tramvaiul vor fi schimbate în cadrul aceluiași proiect de dezvoltare a transportului ecologic în Craiova. Autoritățile apreciază că întreaga lucrare va fi gata spre sfârșitul toamnei, atunci când va fi pus în circulație și tramvaiul. „Chiar dacă se termină execuția la calea de rulare, nu vom putea să aducem pe linie tramvaiele fiindcă se începe imediat lucrarea la partea aeriană, cea de alimentare electrică. Dar, cu siguramță, în toamnă, totul se va termina și Calea București va arăta foarte bine din toate puncte de vedere, cu carosabil nou, dar și cu o in frastructură silențioasă pentru tramvaie”, a mai spus viceprimarul Craiovei, Dan Dașoveanu. Constructorul Martin Rose, care va lucra la partea aeriană, a executat reabilitarea liniei de tramvai și în Ploiești.

Un proiect de 6 milioane de euro

Întreaga lucrare care se face acum pe Calea București, cea de reabilitare a corosabilului și de modernizare a stației de alimentare a tramvaiului, este finanțată cu bani europeni. Proiectul „Dezvoltarea transportului ecologic în municipiul Craiova” are o valoare de 6 milioane de euro și a fost scos la licitație cu doi ani în urmă, fiind zădărnicit de contestațiile pe care le-au depus firmele. S-a ajuns în instanță, astfel că abia în luma mai a acestui an s-a putut încheia contractul de lucrări cu firme câștigătoare. Pierzându-se mult timp cu adjudecarea licitației, a mai rămas acum puțină vreme pentru execuția în sine. Fiind vorba de fonduri europene, acestea trebuie consumate până în 2015. Autoritățile locale sunt convinse însă că lucrarea se va termina la termen, spre sfârșitul toamnei craiovenii putându-se aștepta să fie încheiate toate lucrările până atunci.