Primăria Craiova evaluează tancuri şi buncăre

0
138

Pe lângă aragazuri, frigorifere, radiocasetofoane, municipalitatea craioveană şi-a propus să evalueze şi obiecte ieşite din comun precum tancuri şi buncăre. Inspectorii de la Taxe şi Impozite vin cu explicaţia că trebuie să fie pregătiţi pentru orice.

Autorităţile locale şi-a pus în plan să angajeze, şi în acest an, o firmă de evaluatori care să stabilească preţurile pentru bunurile sechestrate de la contribuabilii cu datorii către buget. Edilii s-au oprit la un onorariu fix, de 6.375 de euro, după care au trecut la treabă. Chiar ieri a fost lansată o licitaţie în sistemul electronic de achiziţii, cu tot cu lista bunurilor mobile şi imobile pe care municipalitatea ar fi, la un moment dat, interesată să le evalueze în vederea valorificării. Tabelul este întocmit de Serviciul de Valorificare Bunuri din cadrul Direcţiei de Taxe şi Impozite a Primăriei Craiova şi cuprinde mai multe tipuri de proprietăţi: sedii administrative, grajduri, magazii, ateliere de reparaţii, şoproane, apartamente, blocuri, hale industriale, terenuri, case, maşini, utilaje agricole.

Există o explicaţie semantică

Dar, ceea ce e mai ciudat, pe listă figurează şi bunuri care aparent nu au nici o legătură cu contribuabilii de rând. Spre exemplu, pe lângă aragazurile, frigiderele şi rafiocasetofoanele restanţierilor, autorităţile locale se pregătesc şi pentru situaţii mai extreme, când ar trebui să evalueze tancuri şi buncăre. Directorul Direcţiei de Taxe şi Impozite, Sorin Marcu, susţine că nominalizarea acestor obiecte comportă două explicaţii. Pe de o parte, autorităţile vor să fie pregătite pentru orice: “Noi trebuie să prindem absolut toate felurile de bunuri pe listă, ca să avem acoperire. Nu ştii când trebuie să valorifici un bun şi te trezeşti că nu se află pe listă, iar evaluatorul nu ţi-l acceptă”. Directorul de la Taxe este de părere că poate fi şi o confuzie sematică, tancurile şi buncărele fiind “de natură viticolă, nu militară”.

Direcţia de Taxe, copleşită de bunuri sechestrate

Autorităţile locale susţin că este absolută nevoie să fie angajată o firmă de evaluare, întrucât Direcţia de Taxe şi Impozite deţine foarte multe bunuri sub sechestru, pe care intenţionează să le transforme în bani. “Dacă am fi angajat la fiecare caz câte un expert, nu am mai fi terminat. Aşa am procedat în fiecare an şi nu am avut probleme nici cu proprietarii, nici cu evaluatorii”, a mai spus Sorin Marcu. Potrivit acestuia, autorităţile scot la licitaţie o medie de 40 de bunuri în fiecare lună, îndeosebi apartamente şi terenuri, pentru care contribuabilii au uitat să mai achite taxele la buget. Numai în această lună municipalitatea pregăteşte o listă cu 36 de bunuri, în principal apartamente şi maşini, expertiza pentru un apartament fiind de 60 de lei, iar pentru o maşină – de 30 de lei.