Un consilier ALDE se luptă cu birocraţia din Primărie

0
412

Un consilier ALDE s-a plâns autorităţilor că nu a putut să obţină un aviz necesar partidului din cauza birocraţiei mari care există în Primăria Craiova. Dumitru Mănescu a reproşat municipalităţii că aparatul administrativ funcţionează anevoios, astfel că a trebuit să aştepte întreg termenul legal de 30 de zile pentru eliberarea unui acord de schimbare a partidei de gaze la sediul ALDE.

ALDE Dolj este reprezentată în CLM Craiova de doi consilieri municipali. Dumitru Mănescu este unul dintre aceştia, el fiind şi cel care a fost delegat de partid să se ocupe de o chestiune administrativă, şi anume să obţină acordul primăriei pentru schimbarea titularului în contractul cu operatorul de gaze de la sediul în care funcţionează partidul, ştiut fiind faptul că respectiva clădire este una închiriată de către ALDE. Mănescu a povestit în plen că a demarat formalităţile, aşa cum prevede legea, dar că trecuseră dejac trei săptămâni (n.r. – interpelarea a fost făcută ăn ultima şedinţă din ianuarie) şi nu îi parvenise nici un răspuns. Supărat, consilierul ALDE a ales să îşi facă dreptate chiar în plen.

Mănescu: ”Să faceţi un efort pentru scăderea birocraţiei”

La capitolul întrebări şi interpelări, Mănescu a luat cuvântul şi s-a plâns, prin urmare, de birocraţia care există în administraţie. Apoi, a venit cu propriul exemplu: „Aş vrea să faceţi un efort pentru scăderea birocraţiei în cadrul serviciilor din primărie şi pentru obţinerea mai rapidă decât termenele prevăzute de lege a avizelor care le solicită cetăţenii Craiovei. Şi aici pot să vă dau un exemplu. Acum trei săptămâni, am depus o cerere din partea partidului ALDE pentru a obţine acordul primăriei ca să putem obţine transferul partidei de gaze de la Partidul Conservator la ALDE. Şi de trei săptămâni tot umblu să obţin acel aviz şi nu am reuşit”, s-a adresat consilierul primarului Craiovei.

ALDE, pusă pe aşteptare

Mănescu a recunoscut că ştie şi el că termenul legal este de 30 de zile, prin urmare ar mai fi avut de aşteptat o săptămână, dar le-a sugerat autorităţilor să schimbe ceva în modul de lucru al funcţionarilor astfel încât cetăţenii să nu mai fie nevoiţi să aştepte chiar o lună până când primesc răspuns de la primărie. „Ştiu că termenul este de 30 de zile, deci mai este o săptămână. Dar sunt şi cazuri în care nu trebuie să dăm avizul în cea de-a 30-a zi pentru astfel de cereri şi craiovenii nu ar mai trebui să fie lăsaţi să aştepte, totuşi, aşa de mult”, a mai spus Dumitru Mănescu, pornind de la cazul său.

Genoiu: „Am făcut eforturi foarte mari, puteţi constata cu toţii”

Birocraţia a constituit o problemă dintotdeauna în administraţie, dar autorităţile spun că, în ultimul timp, s-au făcut eforturi mari pentru diminuarea acesteia. Primarul Mihail Genoui i-a răspuns lui Mănescu, dându-i şi el un alt exemplu: certificatele de urbanism. După o perioadă în care acţiunea a fost blocată, aceste certificate au început să fie eliberate din nou de către primărie. „Am făcut eforturi foarte mari şi cred că puteţi constata cu toţii că, cel puţin în materie de urbanism, lucrurile se mişcă altfel. Cred că nu este şedinţă să nu aibă un PUZ. Nici o autorizaţie, nici un certificat de urbanism nu depăşesc termenul de 30 de zi, că au termene scurte. Şi mai mult, funcţionează sistemul online de depunere a certificatelor”, a amintit edilul-şef al Craiovei. Punctual, la cazul ALDE, nici o referire.

Autorităţile caută soluţii

Cu toate acestea, într-un interviu acordat, la început de an, cotidianului nostru, primarul Mihail Genoiu recunoştea că o bilă neagră este birocraţia care încă mai există în primărie, propunându-şi să facă instituţia şi mai accesibilă craiovenilor. Primarul Mihail Genoiu vorbea şi atunci de variantele online pentru plata diferitelor taxe pentru obţinerea documentaţiilor, precum şi a impozitelor locale, care îi scuteşte pe oameni de un drum la primărie. O altă idee a edilului se referea la schimbarea mentalităţii funcţionarului de la ghişeu, astfel încât să îl primească pe cetăţean cu mai multă bunăvoinţă. Tot pentru a înlesni interacţiunea cu cetăţenii, primarul Mihail Genoiu se gândea la un sediu generos care să reunească instituţiile care lucrează cu publicul, astfel încât contribuabilii să nu mai fie plimbaţi de la un sediu la altul.