Desene pentru conservarea mediului, la Liceul Teoretic „Henri Coandă” din Craiova

0
329

Până în luna martie, Liceul Teoretic „Henri Coandă” este gazda unei expoziţii judeţene de lucrări plastice, care face parte din Concursul Naţional de Creativitate – „Protegez la nature”, un concurs în limba franceză.

henri coandaConcursul naţional de creativitate „Protegez la nature”, organizat de Liceul Teoretic „Henri Coandă”, a avut, în 2016, cea de-a X-a ediţie, perioada de desfăşurare a fost în noiembrie, dar rezultatele se văd acum, când sunt prezentate lucrările elevilor, expuse, până în martie, în holul unităţii de învăţământ. Competiţia s-a adresat tuturor elevilor de gimnaziu şi de liceu din toată ţara. Au fost înscrişi 267 de participanţi, care au realizat lucrări de desen, pictură, colaj, prezentări Power Point, albume de fotografii, montaje audio-video sau mai multe combinaţii între cele enumerate. Fiecare lucrare a fost însoţită de un eseu scris, în proză sau versuri, prin care elevii şi-au pus în valoare propriile idei de protejare a naturii. La ciclul liceal, au fost examinate 101 de lucrări practice şi 38 de filme, în timp ce la gimnaziu s-au prezentat 102 de creaţii cu aplicabilitate practică şi 26 de proiecţii pe film. Premiul I , la „Power point şi film” a fost câştigat de echipajul Şcolii Gimnaziale „Sf. Dumitru”, iar, la aceeaşi secţiune, trofeul a revenit Colegiului Tehnic din Aiud. La „eseu ilustrat cu lucrare practică”, pentru gimnaziu , premiul I a fost atribuit Liceului de Arte „Marin Sorescu” din Craiova, iar, la liceu, coroniţa s-a dus spre Liceul Teoretic „Nicolae Iorga” din Bucureşti.  „Concursul naţional de creativitate „Protegez la nature”, prin implicarea tuturor factorilor decizionali de la nivel local, judeţean şi naţional, doreşte să se încadreze într-o tematică mondială  – „Educaţie pentru mediu – Educaţie pentru dezvoltare durabilă”. În plus, concursul a avut şi are permanent în vedere dezvoltarea competenţelor lingvistice şi promovarea limbii franceze ca spaţiu de comunicare. Pe de altă parte, prin stimulare colaborativă, concursul favorizează dezvoltarea competenţelor sociale şi civice, participarea la activităţi desfăşurate în grupuri de lucru, care promovează dialogul , încurajând interacţiunile între şcoli, precum şi schimburile de experienţă pe teme de interes comun, finalizate cu realizarea unor produse care reflectă activităţile elevilor şi cadrelor didactice”, a precizat prof.  Mihaela Brumar, director al Liceului Teoretic „Henri Coandă”.

Obiectivul principal – atragerea cât mai multor elevi în protejarea mediului

Expoziţia care este deschisă publicului face parte dintr-un program amplu de promovare a educaţiei pentru mediu. „Conducerea unităţii şcolare – director  Mihaela Brumar şi director adjunct Irina Vînturiş, alături de alte cadre din şcoală ne-au ajutat să punem în practică acest proiect. Scopul a fost şi este valorificarea bogatului material prezentat la concurs, iar obiectivul principal a fost atragerea unui număr cât mai mare de elevi, în vederea formării unor comportamente ecologice. De asemenea, s-a urmărit şi creerea unor deprinderi şi motivaţii ale elevilor pentru a participa la acţiuni menite să îmbunătăţească mediul înconjurător ”, a menţionat prof.  Adriana Sălceanu, inspector şcolar pentru limba franceză, în cadrul Inspectoratului Şcolar judeţean Dolj, şi şeful comisiei de organizare a acţiunii.