Tren deraiat la Cârcea după ce mecanicul, băut, a intrat pe un fir închis circulației

0
1868

Un tren de marfă, încărcat cu biodiesel a deraiat, ieri dimineață, în jurul orei 8.00, pe Magistrala CF 900, în zona viaductului Cârcea. Garnitura de tren aparținând operatorului privat GFR (Grup Feroviar Român), avea în componenţă 23 de vagoane şi locomotiva. Şase vagoane au deraiat și s-au prăbușit în gol cu o parte din pod, iar altul a rămas înclinat pe şine. Din fericire nu s-au înregistrat victime omeneşti. Forțe impresionante au ajuns la locul evenimentului – pompieri, polițiști, specialiști ai ABA Jiu. Din primele cercetări ale oamenilor legii s-a stabilit că mecanicul locomotivei, care era băut (0,72 mg/l alcool pur în aerul exirat), nu a oprit la semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie, și a intrat pe firul I de cale ferată, aflat în reparație, pe care nu se circulă. În cauză a fost întocmit dosar penal pentru pentru prezența la serviciu sub influența băuturilor alcoolice și distrugerea sau semnalizarea falsă. Circulația trenurilor a fost deviată pe ruta ocolitoare Caracal – Piatra Olt – Craiova, după cum au comunicat reprezentanții CFR. Proprietarul garniturii trebuie să se ocupe de ridicarea vagoanelor căzute.

Primul anunț a venit din partea Companiei Naţionale de Căi Ferate “CFR” SA, care a precizat că, circulația feroviară a fost închisă începând cu ora 08:20 pe raza SRCF Craiova, între stațiile CF Malu Mare și Banu Mărăcine  din cauza deraierii a 6 vagoane din compunerea unui tren de marfă, aparținând operatorului privat GFR (Grup Feroviar Român). Trenul, care avea în compunere 23 de vagoane și circula pe distanța Slobozia Veche – Curtici, transporta produse petroliere. Mai exact, conform CFR, locomotiva trenului a deraiat și 6 vagoane din compunerea trenului 80315 aparținând GFR s-au răsturnat în viaductul Cârcea, cu tot cu o porțiune din pod. Au fost alertate autoritățile, astfel că, la locul evenimentului au ajuns mai multe echipaje de pompieri de la Detașamentele 1 și 2 Craiova, din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență ISU Dolj, coordonate de prim-adjunctul comandantului, col. Cătălin Cotoc, care s-au asigurat că nu există pericol de explozie, după cum au precizat reprezentanții unității, dar și prefectul județului, Dan Narcis Purcărescu, polițiști de la Transporturi Feroviare și de la IPJ Dolj, și specialiști de la ABA Jiu, care să verifice și să acționeze în cazul unei eventuale poluări cu combustibilul scurs din vagoanele căzute în gol.

Linia respectivă era închisă pentru reparații

Au fost demarate cercetările, stabilindu-se că trenul nu avea ce căuta pe firul I de circulație, de unde s-a prăbușit, întrucât era închis pentru lucrări de reparații. A reieșit, astfel, că mecanicul locomotivei nu a respectat semnalizarea instituită în zonă, după cum au anunțat, ulterior, și reprezentanții CFR: Evenimentul s-a produs „prin depășirea de către mecanicul de locomotivă a semnalului de circulație aflat pe culoarea roșie. Viaductul Cârcea este afectat pe firul I de circulație, pe care s-a produs deraierea. Trenul aparținând operatorului GFR a intrat pe firul I de circulație, pe distanta Malu Mare – Banu Maracine, pe care accesul era interzis pentru circulația trenurilor, întrucât era închis pentru efectuarea lucrarilor de reparație capitală. Menționăm că firul II de circulație, respectiv structura viaductului pe firul II nu este afectată”. Testat cu aparatul etilotest, s-a stabilit că mecanicul, un bărbat în vârstă de 50 de ani, din județul Dâmbovița, băuse… ”Mecanicul a fost testat cu aparatul etilotest, rezultând o concentrație de 0,72 mg/l alcool pur în aerul expirat. S-a întocmit dosar penal pentru prezența la serviciu sub influența băuturilor alcoolice sau a altor substanțe și distrugerea sau semnalizarea falsă. Dacă aceste fapte au ca rezultat producerea unui accident feroviar pedeapsă este de la 3, la zece ani închisoare”, a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ Dolj, inspector principal Cosmin Grădinaru.

Pentru că zona arată ca după război, și trebuie desfășurate operațiunile de scoatere a vagoanelor  și repunere pe șine, dar și pentru siguranța circulației feroviare, s-a luat decizia ca toate trenurile să fie dirijate pe o variantă ocolitoare: ”După evaluarea primară de către personalul de specialitate CFR, s-a hotărât ca circulația trenurilor să fie deviată pe ruta ocolitoare Caracal – Piatra Olt – Craiova, până la stabilirea variantelor definitive de reluare a circulației pe Magistrala CF 900 pe distanța Craiova – Caracal”, au mai precizat reprezentanții CFR.