Birourile de consiliere din Segarcea şi Bârca – Gata să-i primească pe toţi cei în căutarea unui loc de muncă

1
410

Segarcea şi Bârca au, de joi, birouri de informare şi consiliere a şomerilor şi a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă din aceste localităţi şi din împrejurimi. Amenajate şi dotate la standarde europene de Centrul European pentru Promovarea şi Integrarea Romilor (CEPIR) Craiova, prin intermediul proiectului „Informare şi consiliere profesională în centre urbane mici şi mediul rural”, finanţat din Fondul Social European, prin POSDRU 2007-2013, birourile sunt gata să-şi primească beneficiarii şi să-i ajute să se angajeze. La inaugurarea de joi au luat parte primarii şi viceprimarii localităţilor amintite, consilieri locali, preoţi, cadre didactice şi oameni obişnuiţi, cu toţii curioşi să vadă cum au fost scoase la lumină, cu 60.000 de lei, nişte spaţii care stăteau nefolosite de mulţi ani şi care deveniseră aproape o ruină.

La Segarcea, biroul de informare şi consiliere se află chiar lângă Biblioteca Orăşenească şi, până acum câteva luni, aici zăceau depozitate tot felul de materiale, iar păianjenii erau la ei acasă. «Când am preluat acest spaţiu, cineva din Primărie chiar mi-a zis: „Aveţi grijă să nu cădeţi în pivniţă!”. Aşa de rău arăta», a mărturisit vicepreşedintele CEPIR Craiova, Mirela Sandu (care este şi managerul de proiect). „Are dreptate doamna Mirela când spune ce spune”, a aprobat primarul Nicolae Popa, „de-aia acest birou, aşa cum arată el acum şi cum îl vedeţi şi dumneavoastră, este o mare realizare pentru noi. Această clădire reintră în circuitul activ, deoarece, în urmă cu peste 30 de ani, a făcut parte din complexul şcolar realizat în 1886 – Primărie, Şcoala de fete, Şcoala de băieţi. Apoi, a fost folosită ca un fel de magazie de materiale şi de aceea arăta aşa deplorabil”.

Ieri fostă magazie, azi un spaţiu ultramodern

Cu ajutorul a 30.000 de lei, bani europeni, asiguraţi prin proiect, spaţiul a fost consolidat, reparat, modernizat şi dotat cu mai mult decât strictul necesar, pentru prima oară după 30 de ani. „Am înlocuit podeaua, uşile şi ferestrele, care sunt acum de termopan, am reparat pereţii, am consolidat clădirea, am făcut acoperişul, am zugrăvit. Apoi am trecut la dotarea biroului: mobilier, calculator, imprimantă, videoproiector, aer condiţionat, frigider, până şi filtru de apă şi cafetieră am luat, pentru ca cei care îşi desfăşoară activitatea aici, mă refer la coordonatorul biroului şi la psiholog, dar şi cei care trec pragul acestui spaţiu, să beneficieze de toate condiţiile. Recunosc că nu a fost deloc uşor, a fost o muncă imensă, dar am ţinut neapărat să facem ceva frumos pentru comunitate. Cu atât mai mult cu cât acest birou, ca şi cel de la Bârca, vor continua să funcţioneze încă şapte ani după terminarea proiectului, adică după octombrie 2012, fiind preluate de primării”, a precizat Mirela Sandu.

Vicepreşedintele CEPIR Mirela Sandu împreună cu primarul Nicolae Popa, la inaugurarea biroului din Segarcea

Primăria Bârca a dat şi ea o mână de ajutor

La Bârca, autorităţile locale au decis să pună la dispoziţia CEPIR un întreg etaj al unei foste băi publice, intrată şi ea în ruină, care, altfel, nu ar fi avut nici o şansă să fie reamenajat şi modernizat. Totuşi, fiind vorba de un spaţiu aşa mare, cei 30.000 de lei alocaţi nu aveau cum să ajungă şi pentru reabilitarea faţadei, motiv pentru care managerul de proiect a cerut ajutorul Primăriei locale şi l-a primit. „Am venit cu rugămintea la domnul primar să găsească şi dânsul fonduri în bugetul local şi să facă imobilul pe dinafară, pentru că nu se putea să facem interiorul aşa frumos şi exteriorul nu. Dânsul  ne-a ascultat rugămintea şi a alocat 25.000 lei de la bugetul local. Noi am înlocuit toate ferestrele cu geam termopan, şi sunt 13 la număr, toate uşile, am zugrăvit, am pus parchet, am amenajat un grup sanitar, care are, pe lângă toaletă, şi o cădiţă pentru duş şi un boiler, şi ne-am ocupat de dotarea birourilor – care este similară cu cea de la Segarcea. Spaţiul generos ne va permite să ţinem tot aici şi cursurile de calificare, nefiind nevoie să cheltuim alţi bani pentru închirierea altui spaţiu”, a subliniat Mirela Sandu.

Subvenţie de 400 lei/lună şi o masă caldă pe zi

Pe lângă faptul că vor avea posibilitatea să discute cu un psiholog acreditat în psihologia muncii, care le va ajuta să-şi dea seama ce meserie li se potriveşte, 135 de persoane dintre cele care vor apela la serviciile birourilor de informare şi consiliere din Segarcea, Bârca, dar şi Băileşti (care va fi deschis pe 19 august), urmează să fie şi calificate, prin intermediul acestui proiect, într-un domeniu care are căutare pe piaţa muncii. Iar pe perioada cursurilor vor primi bani şi o masă caldă, după cum a anunţat managerul de proiect: „Câte 45 de persoane din fiecare localitate – în total 135 – vor urma cursuri de formare profesională, cursuri care se întind pe parcursul a trei luni. În această perioadă, cursanţii vor beneficia de subvenţie de 400 lei pe lună, adică 1.200 lei pentru toată perioada. Datorită unor economii pe care le-am făcut prin proiect sperăm însă să le putem asigura şi o masă zilnică. Am depus deja această solicitare la autoritatea de management şi credem că ni se va aproba. În plus, cursanţii vor primi şi suporturile de curs şi echipamentele necesare efectuării practicii tot de la noi”.

***

Vicepreşedintele CEPIR Craiova, Mirela Sandu:

„Proiectul se adresează persoanelor defavorizate în general, nu persoanelor de etnie romă. Vreau să fie foarte clar acest lucru. Obiectivul său general este facilitarea accesului pe piaţa muncii şi sprijinirea persoanelor defavorizate, a şomerilor tineri, a şomerilor de lungă durată, a celor care au părăsit de timpuriu şcoala, care doresc să fie formaţi profesional într-o meserie cerută pe piaţa muncii şi sunt în căutarea unui loc de muncă. Grupul-ţintă, căruia noi ne adresăm, este format din 1.200 de persoane, provenite din cele trei localităţi partenere – Segarcea, Bârca şi Băileşti. Aceste birouri de consiliere sunt autorizate prin HG 277/2002, deci ele vor deveni servicii în subordinea Agenţiei Judeţene de Ocuparea Forţei de Muncă, servicii pe care ar fi trebuit să le înfiinţeze chiar AJOFM”.

***

Primarul oraşului Segarcea, Nicolae Popa:

„Acest birou va fi foarte util pentru localitatea noastră, pentru că aici există mulţi oameni fără un loc de muncă. Dacă ar fi să ne referim doar la etnia romă, spre exemplu, la ora actuală sunt 540 de persoane – dintre care o parte sunt plecate în străinătate – şi din acestea foarte puţine, să zic eu cam 30-40, lucrează. Restul trăiesc din ajutorul social”.

***

Primarul comunei Bârca, Marin Popa:

„Sperăm ca, în curând, să avem şi un alt proiect, prin care să putem face cursuri de calificare în meseriile de frizer, coafor, cofetar, cizmar şi altele, care la ora actuală au dispărut şi e nevoie de ele. Uitaţi-vă şi dumneavoastră la noi în comună: nu avem frizer, nu avem cizmar, nu avem un strung, trebuie să mergem la Craiova pentru un şurub, nu avem un aparat de sudură. La parterul acestei clădiri am putea face ateliere de tâmplărie, freze”.

 

1 COMENTARIU

  1. foarte frumos a fost la segarcea ,felicitarii doamnei MIRELA SANDU PENTRU ACESTE MINUNATE BIROURI ,CA DACA NU ERA DINSA ACESTE LOCATII ERAU CAZUTE

Comments are closed.