Grădiniţa „Tudor Vladimirescu”  şi-a deschis porţile

0
707

zileO Grădiniţă, poate ca oricare altele din peisajul învăţământului preşcolar, a ieşit în evidenţă, atât prin procesul educativ cât şi prin programele internaţionale desfăşurate. „Ziua Porţilor Deschise ”, desfăşurată la Grădiniţa „Tudor Vladimirescu”, fiindcă despre această unitate de învăţământ este vorba, şi-a expus oferta educaţională, în faţa copiilor şi părinţilor, şi a fost şi gazda unui simpozion internaţional. Doi dintre participanţii la întâlnire, veniţi din alte ţări, au avut cuvinte de laudă la adresa României şi, implicit , la Grădiniţa „Tudor Vladimirescu”.

Grădiniţa „Tudor Vladimirescu” şi-a deschis porţile către viitorii preşcolari şi părinţii acestora, pentru a prezenta oferta pentru viitorul an şcolar. „Sigur, manifestările prezentate de copiii tuturor grupelor (13, structurate în două sedii) a fost foarte frumos, iar cei care s-au înscris la unitatea noastră, vorbesc aici şi de cei mici şi de părinţii lor au avut ce vedea. Toţi copiii noştri participă efectiv la desfăşurarea unui eveniment artistic, dezvoltându-şi capacitatea de interpretare în faţa unui public. . Dar, avem, şi ne mândrim cu aceasta, şi foarte mulţi reprezentanţi din străinătate, pe baza unui voluntariat, care participă la cea de-a III-a ediţie a Simpozionului internaţional „Dezvoltare profesională pentru experţii în educaţie” , unde vor fi discutate foarte multe probleme”, a precizat prof. Maria Dinu, director al Grădiniţei „Tudor Vladimirescu”.zile1

Aprecieri de la doi străini

Procesul educaţional se desfăşoară, în primul rând, pe bază de voluntariat, iar Silvia Pătru, manager de proiect din partea „Club Soroptimist Internaţional” explică o parte din activitate. „Sunt şapte voluntari din Macedonia, Turcia şi Italia care participă efectiv şi afectiv la aceste activităţi. Ne-au ajutat foarte mult, iar nivelul de pregătire a crescut. Avem lângă noi doi dintre reprezentanţii din străinătate, care vă pot spune mai multe”. Unul dintre ei este domnişoara  Aydin Kubra şi vine din Turcia, care a ţinut să menţioneze: „Sunt de şase luni în România şi am lucrat foarte mult cu copiii. Am văzut, aici, la Craiova, unde am fost primită extraordinar, foarte multă deschidere. Aveţi un avantaj, deoarece încercaţi să daţi mai multă importanţă independenţii copilului şi am observat că se acordă un plus pentru învăţarea, de la vârste fragede, a unor limbi străine de circulaţie. La noi, se merge, încă, pe modulu tradiţional de învăţare”. La rândul său,  Ricardo Querido , participant la simpozion, unul care a participat la mai multe cursuri de perfecţionare a cadrelor didactice, nefiind la prima experienţă de acest gen în România, a declarat: „Cred că sunteţi avansaţi faţă de noi, care nu am ajuns, încă, să găsim metode alternative de educaţie. Dumneavoastră aveţi un program, am înţeles că se numeşte „Şcoala altfel”, pe care nu-l avem implementat, în cadrul căruia elevii pot vedea ceea ce însemană şi o altfel de cunoaştere. Aveţi cadre didactice foarte pregătite şi sunt convins că veţi avea şi rezultate, în scurt timp ”.