Compania aeriană Ryanair a găzduit, la Parlamentul European, o masă rotundă de dezbatere, aliniind agendele de politică pentru turism şi aviaţie, unde şi-a anunţat susţinerea pentru iniţiativa “Capitala Europeană a Turismului”, program menit să stimuleze turismul pe întreg continentul.
Evenimentul a fost patronat de Membrii Parlamentului European (MPE) Istvan Ujhelyi (S&D, Ungaria), Salvo Pogliese (EPP, Italia) şi Claudia Țapardel (S&D, România) şi abordat de Kenny Jacobs, Chief Marketing Officer, Ryanair, care a arătat că aviaţia low cost este un factor cheie pentru creşterea turismului şi a locurilor de muncă în regiunie, subliniind cum marketingul aviaţiei, dinamic şi original, poate susţine diversificarea turismului.
David O’Brien, Chief Commercial Officer, Ryanair, a evidenţiat impactul pozitiv pe care îl au companiile aeriene low cost pentru călătoriile din şi între regiunile europene, asupra turismului şi mobilităţii sociale, dar şi cum taxele aeroportuare de monopol şi taxele guvernamentale de aviaţie distorsionează pieţele în dezavantajul regiunilor. Amar Breckenridge din cadrul Frontier Economics a demonstrat impactul potenţial enorm al Brexit-ului asupra turismului, cu călătorii către Regatul Unit care totalizează pentru Statele Membre între 10% şi 40% din totalul deplasărilor. A fost evidenţiată necesitatea urgentă de claritate pentru accesul aerian post Brexit.
Brexit-ul şi taxele aeroportuare sunt o ameninţare pentru turismul regional
Ryanair a salutat iniţiativa Capitala Europeană a Turismului, un proiect pan-european modelat pe conceptul de succes Capitala Europeană a Culturii, căruia i-a fost alocat un buget de 2,500,000 de euro pentru următorii trei ani şi care va înregistra aplicaţii de finanţare către Comisia Europeană din partea oraşelor şi a regiunilor, pentru dezvoltări inovative şi progresiste. Ryanair vrea să ajungă până în 2020 cea mai mare companie aeriană din România. Cel mai mare transportator aerian din ţara noastră este Wizz Air, care anul trecut a transport 5,5 milioane de pasageri în şi dinspre România. Deocamdată, gigantul low-cost leagă Bucureştiul de şapte capitale europene: Atena, Berlin, Bruxelles, Dublin, Londra, Madrid şi Roma. În România, Ryanair are o cotă de piaţă puţin peste 10% şi estimează că va transportat anul aceasta 2,55 milioane de pasageri, cam jumătate din câţi pasageri transportă Wizz Air. Cele mai căutate rute sunt cele spre Itaia, mai spune Jacobs, acolo unde sunt mari comunităţi de români, iar 40% din pasagerii care vin în România sunt străini. Compania low-cost a comandat 300 de noi avioane Boeing 737 şi se aşteaptă ca anual să-şi mărească flota cu 50 de aeronave noi. O altă piaţă pe care Ryanair o atacă este cea din Germania, acolo unde Rynaiar şi-a dublat cota în ultimii doi ani la 8% şi unde vede un potenţial de 20 de milioane de pasageri.
***
Kenny Jacobs, Chief Marketing Officer, Ryanair :
“În calitate de cea mai mare companie aeriană din Europa, Ryanair este încântată să susţină iniţiativa Capitala Europeană a Turismului. În acest an, aproximativ 130 de milioane de persoane vor zbura cu Ryanair pe întreg continentul. Noi am văzut ajutorul de primă mână adus de aviaţia low cost pentru creşterea turismului şi a locurilor de muncă regionale, în special pentru tineretul Europei. Suntem bucuroşi de oportunitatea de a lucra îndeaproape cu membrii Parlamentului European şi cu Comisia Europeană în cadrul proiectului Capitala Europeană a Turimului şi suntem nerăbdători să jucăm un rol important în dezvoltarea sa ulterioară în anii ce vin. La fel ca tarifele reduse Ryanair, acesta va ajuta să pună pe hartă chiar mai multe oraşe şi regiuni ale Europei.”
***
David O’Brien, Chief Commercial Officer, Ryanair :
“Ryanair zboară acum către peste 200 de destinaţii din 34 de ţări şi potenţialul dezvoltării ulterioare în pieţele existente, dar şi cele neexplorate, este vast. Cu toate acestea, turismul regional este deosebit de vulnerabil la regimul monopolizat al aeroporturilor şi la taxarea pasagerilor, care nu are nicio legătură cu tariful plătit de clienţi. Salutăm revizuirea Comisiei Europene asupra Directivei Taxelor Aeroportuare, şi cerem guvernelor europene să ridice povara fiscală excesivă de pe umerii aeroporturilor regionale.”
***
Europarlamentarul Claudia Țapardel, co-preşedinte al Tourism Intergroup:
“Turismul şi aviaţia sunt două sectoare de importanţă strategică, şi care aduc o contribuţie puternică la economia UE. Pentru că cererea pentru călătorii creşte, aviaţia poate stimula turismul prin ridicarea profilului destinaţiilor mai puţin cunoscute, dar egal de atractive. Această diversificare a ofertei va aduce, în schimb, o dezvoltare a regiunilor, şi, prin urmare, va realiza atingerea obiectivelor de coeziune ale UE. Pentru a menţine poziţia Europei de destinaţia turistică mondială de top, este vital să ne asigurăm de o coordonare adecvată între aceste sectoare şi ca metoda să reflecte aşteptările consumatorilor.”