Serviciu public de Evidenţă a Persoanelor, inaugurat la Cerăt

0
390

evidentaÎncepând de mâine, locuitorii din comuna Cerăt vor putea obţine actele de identitate chiar în comună, de la sediul Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor (SPCLEP) , care va funcţiona în incinta Primăriei Cerăt. Inaugurarea va avea loc pe 14 februarie, la ora 11:00, iar programul zilnic va fi între 08:30 – 16:30, cu prelungire, până la 18:30, în fiecare zi de miercuri. Prin deschiderea acestui serviciu, este facilitat accesul celor aprox. 4.200 de persoane din zonă la obţinerea unui nou act de identitate, se contribuie la diminuarea cheltuielilor acestora, la micşorarea timpului de aşteptare pentru emiterea unui astfel de document, dar şi la reducerea numărului persoanelor care, din diverse motive, continuă să păstreze actele de identitate cu valabilitate expirată sau nu îşi oficializează adresa de domiciliu în concordanţă cu modificările adoptate de către autorităţile publice locale. După cum a precizat  Mihai Bobocică, director executiv al SPCLEP Dolj, realizarea autorităţilor din Cerăt a fost sprijinită şi coordonată de către Consiliul Judeţean Dolj, prin adoptarea actului administrativ de modificare a arondării populaţiei, prin intermediul Direcţiei Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor Dolj, instituţie care coordonează şi controlează metodologic activitatea serviciilor publice respective din teritoriu. Cererea pentru obţinerea unui act de identitate trebuie să conţină următoarele documente: actul vechi (dacă îl deţin), certificatul de naştere şi după caz, cel de căsătorie ori hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, actul pentru spaţiul de locuit. Contravaloarea unui asemenea document este de şapte lei (una nouă) sau un leu (cea provizorie). În situaţia în care solicitanţii nu pot prezenta unul dintre documentele amintite, pot fi emise cărţi de identitate provizorii, cu termen de valabilitate de un an de zile. În cazul minorilor, este necesară prezenţa unuia dintre părinţi.