Career Bus este unul dintre cele trei proiecte câştigătoare ale Competiţiei Europene de Inovare Socială (EUSIC), anunţate la capătul unui concurs cu peste 700 de proiecte din întreagă Europă înscrise. Cei trei câştigători vor primi fiecare câte 50.000 de euro pentru a-şi duce mai departe ideile inovatoare. Competiția, organizată în memoria lui Diogo Vasconcelos, lider inovator, a ajuns la a șasea ediție, iar pentru 2018 a fost aleasă tema RE:THINK LOCAL. Pentru a fi selectați, inovatorii au trebuit să-și planifice proiectele în regiuni restrânse și să răspundă unor condiții, provocări și oportunități locale specifice.
Career Bus, proiect dezvoltat de organizația non-profit Școala de Valori, este un autobuz educațional cu ajutorul căruia organizatorii vor străbate România în lung și-n lat, vor ajunge pe ulițe din sate, vor explora orașe mici pentru a ajunge la tineri și a-i ajuta cu orientări în ce privește viitorul lor profesional. “Felicit câștigătorii din acest an. Ei au reușit să creeze oportunități acolo unde cei mai mulți au văzut doar provocări. Comisia Europeană își respectă angajamentul de a-i implica pe tineri în construirea unui viitor mai bun pentru ei, comunitățile lor și pentru Europa ca întreg. Proiectele câștigătoare vor contribui la atingerea acestui obiectiv într-un mod durabil, care va aduce beneficii atât economiei, cât și societății…”, a subliniat Comisarul european Elżbieta Bieńkowska, responsabil pentru piață internă, industrie, antreprenoriat și IMM-uri.
Semifinala concursului a avut loc la Cluj-Napoca
Celelalte două proiecte câștigătoare sunt: Ulisse (Italia) – o comunitate a persoanelor cu deficiențe de auz care iubesc călătoriile; HeritageLab (Slovenia) – incubator local de programe pentru patrimoniu cultural. Semifinala concursului a avut loc la Cluj-Napoca, între 16-18 iulie 2018. România a fost prezentă cu trei proiecte printre cele 30 de semifinaliste. Câștigătorii vor folosi banii pentru a-și dezvolta și implementa în continuare ideile și au primit un trofeu din materiale reciclate, creat de artistul William Amor din Paris. Cu tema RE:THINK LOCAL, ediția din acest an a adus recunoaștere proiectelor care transformă provocările de la nivel local, cauzate de economia în continuă schimbare, în oportunități pentru tinerele generații.