Tactici prin care magazinele te păcălesc să cheltuieşti mai mulţi bani

0
276

Vi se întâmplă adesea ca atunci când vă duceţi la cumpărături să achiziţionaţi produse care nu se regăsesc pe  lista pregătită de acasă? Ba, mai mult, bugetul alocat acestei activităţi este depăşit cu mult faţă de cât aţi estimat iniţial?  Ei bine, dacă răspunsul este da, atunci tacticile de mai jos şi-au atins scopul.

Cu siguranţă foarte mulţi dintre voi s-au întrebat după ce reguli sunt organizate marile magazine, pentru că de cele mai multe ori toate par puse fără nicio noimă, iar pentru a găsi ceva eşti nevoit să le parcurgi dintr-un cap într-altul. Trebuie să ştiţi însă că fiecare parte a unui magazin este organizată în aşa fel încât sa te determine sa cheltuieşti cât mai mulţi bani. Iată în rândurile de mai jos 13 tactici pe care magazinele le folosesc pentru a te păcăli:

1. Se pare că totul a început de la înfiinţarea banalului cărucior de cumpărături, care a fost lansat pentru a face din shopping o activitate mai plăcută şi mai uşoară. Dar cum toate lucrurile au şi un scop ascuns, se pare că aici rolul acestuia este de fapt de a te ajuta să cari cât mai mult.

2. Pentru ca persoanele care le calcă pragul să aibă o predispoziţie pentru a cheltui cât mai mult, magazinele recurg adesea la tactici care sa îţi anime spiritul. Mai concret, lângă uşa principală sunt amplasate mici departamente cu flori sau de patiserie. Acestea au rostul de a te îmbia şi binedispune cu mirosul lor. Este cunoscut de altfel faptul că mirosul plăcut activează glandele salivare, iar asta te face mai predispus impulsurilor. Nu-i aşa că începe să îţi sune familiar?

3. Supermarketurile plasează în spatele magazinului produsele esenţiale precum laptele şi pâinea, pentru ca oamenii să fie nevoiţi să străbată tot magazinul înainte de a ajunge la ele. Cine ştie… poate până acolo mai vezi vreun produs care să îţi facă cu ochiul.

4. Pentru a fi siguri că nu îţi scapă ceva, culoarele cu produse sunt cât se poate de drepte, astfel încât să nu poţi ocoli nimic.

5. De asemenea, majoritatea magazinelor „plimbă” clienţii de la dreapta la stânga. Din cauza practicii de a conduce automobilul pe partea dreaptă a carosabilului se spune că oamenii sunt mai predispuşi să cumpere produsele expuse aici. Aşadar, produsele cu gradul cel mai mare de cumpărare sunt poziţionate pe această parte, scrie Business Insider.

6. Produsele pe care magazinul chiar îşi doreşte ca tu să le cumperi sunt expuse întotdeauna la vedere. De exemplu, la raftul cu cereale, cele vrac sunt puse undeva in spate, iar cele sănătoase sunt puse primele. Aşa cum era de aşteptat, mărcile mai scumpe sunt poziţionate la dreapta ta.

 

7. Şi pentru că de cele mai multe ori părinţii sunt influenţaţi de copii, produsele pentru aceştia sunt situate la nivelul lor vizual. Altfel spus, dulciurile, cerealele delicioase şi alte minunăţii destinate lor sunt puse foarte inteligent pentru a da naştere unor rugăminţi cărora cei mari nu le pot rezista.

8. Standurile cu mostre, degustări şi alte artificii sunt aşezate în calea ta pentru a te încetini, în timp ce eşti „expus” la alte produse.

9. Mărimea contează. În supermarketurile mici şi aglomerate, oamenii nu sunt dornici să petreacă mult timp la shopping şi nici să cheltuiască prea mulţi bani. Ba, din contra, devin irascibili când sunt împinşi de căruciorul vecinului.

10. Dacă aveai impresia că doar interiorul contează, ei bine te-ai înşelat. Se spune că în general culorile calde atrag oamenii în magazin, tocmai de aceea aspectul de cărămidă este considerat ideal pentru faţada magazinului. În interior însă se recurge adesea la culori reci, şi asta pentru că ele au capacitatea de a încuraja contemplarea şi automat şi creşterea vânzărilor.

11. Auzi muzica din fundal? Studiile au demonstrat că muzica lentă şi cea clasică îi determină pe oameni să se relaxeze şi sa cumpere mai mult, în timp ce muzica zgomotoasa îi obligă să plece mai repede din magazin, fără să se oprească la produse.

12. Ştiaţi că cel mai profitabil loc din magazin este cel de la casa de marcat? Acesta este locul unde după câteva minute de aşteptare la rând, o sa fii captat de diverse produse din jur, cum ar fi o bomboană, o ciocolată, o gumă de mestecat etc.

13. Aveţi Card de Fidelitate? Ar trebui să ştii că acest tip de card îţi asigură reduceri ocazionale, însă, şi mai important, te transforma în clientul fidel al magazinului care ţi l-a oferit. De asemenea, datele tale personale vor fi folosite în cadrul studiilor legate de comportamentul consumatorilor.

(www.money.ro)