Europarlamentarul Marian Jean Marinescu : Progresul tehnologic în industria de aviație este remarcabil în ultimii 20 de ani

0
386
Deputatul european Marian Jean Marinescu a precizat în  cadrul sesiunii plenare a Parlamentului European, de la Strasbourg, că motoarele au redus emisiile cu peste treizeci la sută. “E adevărat, nivelul de emisii a crescut. Dar asta deoarece a crescut traficul, pentru că cetățenii Uniunii au călătorit. Și există Schengen acum, există low-cost, acesta este motivul acestei creșteri de emisii. S-a călătorit mai mult”,a explicat Marian Jean Marinescu prin Declarația în plen în cadrul dezbaterii pe marginea raportului Sustainable aviation fuels (#ReFuelEU #Aviation Initiative).
Eurodeputatul PPE a mai susținut că progresul tehnologic va continua în Clean Sky Joint Undertaking, dar în același timp singura posibilitate de a reduce emisiile în acest moment este combustibilul alternativ. Și cred că trebuie să folosim toate mijloacele tehnice pentru a avea #combustibili_alternativi. Și definiția care este acum propusă cred că este o definiție bună care respectă toată legislația, inclusiv #LULUCF, deci nu există probleme cu această definiție.
“Țintele pentru combustibilii #eFuels sunt mult mai mari decât cele propuse de Comisie. Trebuie să fim realiști și să știm exact ce se poate produce în Uniune și, în același timp, să știm că prețul acestui combustibil este de 10 ori mai mare decât al kerosenului. Noi, Comisia #TRAN, susținem țintele propuse de Comisia Europeană.
Aplicarea acestui regulament pentru toate aeroporturile fără un sistem Book and Claim va fi imposibilă, pentru că nu poți să aplici regulamentul în 800 de aeroporturi fără a avea un sistem care să faciliteze intrarea pe piață a combustibililor alternativi. Fondul pentru aviație este necesar pentru că este nevoie de investiții în această industrie” : europarlamentarul Marian Jean Marinescu.