Platformă de educație remedială pentru elevii din clasele primare și gimnaziale, pentru recuperarea pierderilor din pandemie

0
666

O platformă de educație remedială gratuită pentru elevi și profesori a fost lansată, astăzi, de organizația Narada. Se pot înscrie până la 100.000 de copii, care vor participa la cursuri și la testări, pentru ca materia pierdută în pandemie să fie recuperată până la începutul noului an școlar. Platforma se numește Naradix și este descrisă drept un sistem de educație remedială digitalizat.

Proiectul a presupus digitalizarea curriculum-ului școlar pentru clasele 0 – a VIII-a, la Limba română, Matematică, Istorie şi Geografie.

Progresul elevilor și implicarea părinților vor fi premiate.

Copiii pot fi înregistrați pe platformă de profesori sau de părinți. Ei vor descoperi o modalitate atractivă și modernă de învățare, care permite accesarea în orice moment, pentru studierea unor materiale sau lămuriri suplimentare din partea profesorilor. Elevii cu cele mai bune rezultate vor vedea rodul muncii lor concretizat în premii: cărți, mingi, biciclete, console etc.

Platforma este o facilitate și pentru profesori, care vor putea face schimb de experiență cu alte cadre didactice prin intermediul webinariilor găzduite de Naradix.

Potrivit datelor Ministerului Educației și Cercetării, anul trecut, 259.000 de copii nu au avut acces la cursurile online, din cauza lipsei tehnologiei necesare, a conectivității sau chiar a curentului electric. Dacă materia pierdută de aceștia în pandemie nu este recuperată de urgență, decalajul sever între nivelurile de pregătire ale elevilor riscă să creeze o situație critică, cu efect social de domino: ridicarea procentului analfabetismului funcțional în România (care este deja de 44%, conform testelor PISA) și creșterea numărului celor care abandonează școala. Situația negativă creată de pandemie în învățământ poate afecta însă pe termen lung întreaga societate, prin lipsa forței calificate de muncă și costurile enorme pe care le plătește societatea în cazul unui tânăr care renunță la școală.