Școlile private cer înființarea unui post de secretar de stat pentru învățământul particular

0
93

În numele a 150.000 de elevi și 19.000 de profesori din cele 1.100 de unități de învățământ particular acreditate sau autorizate, Asociația Școlilor Particulare din România îi solicită premierului Ludovic Orban înființarea unui post de secretar de stat pentru învățământul particular în Ministerul Educației și Cercetării. „Numirea unui subsecretar de stat responsabil pentru relația cu școlile particulare care să creeze un parteneriat de lungă durată, bazat pe schimb de bune practici și contribuție nemijlocită la creșterea calității sistemului educațional național este absolut necesară”, se menționează în solicitarea trimisă la Guvern, informează edupedu.ro.

În adresa document sunt patru puncte de discuție propuse: acordarea finanțării de bază pentru nivelurile de învățământ autorizate, inclusiv nivelul postliceal autorizat și acreditat, pentru toată perioada în care școlile sunt închise prin ordin de stat, începând cu 11 martie 2020; menținerea prevederilor Ordonanței nr. 30 până la reluarea integrala a cursurilor și pe orice perioadă ulterioară de suspendare a activității pentru angajații școlilor particulare; direcționarea sprijinului financiar nerambursabil anunțat de Comisia Europeană pentru operatorii economici și către angajatorii școli particulare, pe o linie de finanțare de urgență, ținând cont de situația actuală financiară și juridică a acestor unități de învățământ; încurajarea angajării de personal în perioada următoare, prin acordarea de facilități fiscale sau scutiri pentru școlile particulare care fac angajări în domeniile critice (ex. scutiri de la plata impozitului pe salarii și a contribuțiilor sociale pentru angajații noi în perioada martie-decembrie 2020 și în anul 2021, subvenționarea parțială a salariilor nete acordate noilor salariați în perioada martie-decembrie 2020 și în anul 2021).

Școlile particulare mai precizează  că „își pun la dispoziție, în mod gratuit, resursele umane, de know-how și de infrastructură, pentru a furniza training/consiliere în vederea implementării cât mai rapide în sistemul public a învățământului online”.