Europarlamentarul Marian Jean Marinescu : “Suntem pregătiți să producem energie sustenabila fără emisii în cantitățile de care aveam nevoie?”

0
559

Europarlamentarul Marian Jean Marinescu a participat alături de  Axel Volkery, Team leader clean transport, Sustainable and intelligent transport, DG MOVE, Catherine Chabaud MEP, ENVI Committee, European Parliament, Carlos Calvo Ambel, Senior Director, Non Road and Analysis, Transport&Environment, Julie Kjestrup, Head of EU affairs, Interim Head of Group PA & Sustainability, Danfoss la dezbaterea online online THE TRANSITION TO SUSTAINABLE AND SMART MOBILITY: HOW DO WE GET THERE?. Deputatul european a susţinut în intervenţia sa că atunci când vorbim despre transport sustenabil și inteligent nu trebuie să uităm infrastructura. Investițiile în domeniul rutier și cale ferată vor fi foarte mari. Adică, avem nevoie de tehnologie, avem nevoie de cercetare și inovare, pentru ca noile tehnilogii să se aplice cât mai repede. “Cât privește infrastructura, nu e de ajuns să echipăm the core network- rețeaua centrală. Dacă vrem să avem emisii zero, trebuie să pregătim toată rețeaua pentru asta.  Apoi, de câtă energie avem nevoie? Suntem pregatiți să producem energie sustenabila fără emisii în cantitățile de care aveam nevoie? Prețul acestei energii va fi unul rezonabil, pe care consumatorii să și-l permită? Predictibilitatea, este altă temă importantă. Dacă vrei sa vinzi o mașină, trebuie să existe clienți care să își permită să o cumpere, ca preț, dar și infrastructura necesară pentru alimentarea cu combustibil. Un client ar trebui să știe când cumpără o mașină, cât timp va fi posibil să folosească acestă mașină”, a precizat Marian Jean Marinescu, europarlamentar PNL.

      Deputatul european a mai spus totodată, că mutarea transportului de pe rutier pe cale ferată și căi navigabile este o idee foarte bună, dar trebuie să pregătim acest proces. “În acest moment, rețeaua internă de canale de navigație nu este dezvoltată  suficientă ca să se poate naviga mai mult. Creșterea de cu 20% până în 2030 a traficului pe caile navigabile, așa cum prevede Comisia Europeană, este sub potențialul acestora. Este nevoie să se investească în coridorul principal. Dincolo de asta, trebuie armonizate regulile de navigație, modernizarea si transformarea porturilor în porturi multimodale. Dar de departe, cel mai puțin dezvoltată este calea ferată. Există pericolul ca anumite state să fie lăsate în urmă, câtă vreme în mai multe state membre rețeaua nu este adaptata pentru trenuri de mare viteza”, a mai spus Marian Jean Marinescu.