Activităţi de terapie ocupaţională pentru copiii de la Centrul “Aripi de Lumină”

0
312

Beneficiarii centrelor sociale ale Asociaţiei Vasiliada au participat în cursul săptămânii trecute la numeroase activităţi de terapie ocupaţională, menite să le dezvolte imaginaţia, creativitatea şi să consolideze relaţiile de grup. În cadrul acestor programe, copiii de la  Centrul „Aripi de Lumină” au dat startul activităţilor de confecţionare de obiecte pentru sărbătorile de iarnă.

Coordonaţi de specialiştii aşezământului, micuţii au început să lucreze obiecte din lut, să realizeze felicitări şi semne de carte, destinate campaniilor de iarnă. “În fiecare an ne pregătim pentru sărbătoarea Crăciunului, aşa încât şi de această dată am avut iniţiativa, primită cu drag de către copii, de a realiza semne de carte, felicitări şi alte obiecte frumoase, pentru campaniile specifice acestei perioade. Cu fiecare astfel de prilej, copiii se implica în mod deosebit în aceste programe care, dincolo de faptul că le dezvolta aptitudinile artistice, consolidează relaţiile de prietenie”, a precizat Renata Banescu, psihopedagog la Centrul “Aripi de Lumină”.

“Copiii au participat activ în cadrul sarcinilor de lucru”

     Nu au lipsit acţiunile recreativ – educaţionale, astfel ca săptămâna a debutat cu implicarea beneficiarilor în jocul educativ „Respect şi Politeţe”. Îndrumaţi de voluntarii Centrului, copiii au vorbit pe marginea acestei teme şi au organizat un exerciţiu aplicativ, jucând roluri care să exemplifice gesturi de respect şi politeţe. „Cunoscând faptul că politeţea este aspect al comportării civilizate, atitudine superioară de respect pentru semeni, în prima parte a lucrului cu copiii a fost evidenţiată cu ajutorul brainstorming-ului multitudinea de sensuri ale acestui termen, rezultând cuvinte cheie precum: grijă, corectitudine, respect, amabilitate, delicateţe, bun simţ, altruism, sinceritate. În următoarea etapă, copiii au concretizat cu ajutorul jocului de rol diverse situaţii în care au folosit formule de politeţe. Copiii au participat activ în cadrul sarcinilor de lucru, manifestând interes şi dezinvoltură. În ultima parte a activităţii au fost prezentate concluziile referitoare la rolul bunelor maniere în societate şi importanta utilizării acestora. Scopul activităţii a fost de a învăţa şi a promova bunele maniere (acasă, la şcoală, în mijloacele de transport, pe strada) şi bună cuviinţă”, a adăugat Renata Banescu.