Costul este cel mai important factor în decizia consumatorilor

0
758

Costul este cel mai important factor în decizia consumatorilor de a se abona la un serviciu de streamingvideo pentru aproape jumătate (46%) dintre respondenții studiului Deloitte Digital Media Trends 2021, aspect caredetermină 55% dintre aceștia să folosească servicii de streaming video care se susțin financiar dinpublicitate. Raportul subliniază, de asemenea, că sensibilitatea la preț este un factor cheiepentru serviciile de divertisment, deoarece utilizatorii platformelor de streamingvideo (49%), de jocuri video (38%) și audio (37%) ar înceta să le mai folosească în cazul în care prețul ar crește.

Raportul evidențiază și că pandemia de COVID-19 a amplificat apetitul utilizatorilor din toate generațiile pentru jocurile video. ExponențiiGenerației Z (87%), Millennials(83%) și ai GenerațieiX (79%)afirmăcă accesează jocuri video pe dispozitive precum smartphone-uri, console de jocuri sau calculatoare cel puțin săptămânal, aspect care i-a ajutat să rămână conectați cu alte persoane și să depășească perioadele dificile.

Studiul arată că al doilea cel mai importantfactor în decizia consumatorilor de a se abona la un serviciu de streamingvideo este conținutul (35%).În acest context, raportul evidențiază concurența puternică în rândul furnizorilor, utilizatorii serviciilorde streamingvideo deținând în medie patru abonamente, utilizatorii serviciilor de streaming audio contra cost având în medie două abonamente, iar cei aiplatformelor de jocuri video, trei abonamente. Pe de altă parte,52% dintre respondenți consideră că este dificil să acceseze conținut prin intermediul atât de multorplatforme, 66% sunt frustrați atunci când conținutul pe care doresc să îl vizionezenu mai este disponibil pe o platformă și 49% sunt nemulțumiți atunci când o platformă nu le face recomandări relevante. Ponderea utilizatorilor care își reziliază abonamentele la serviciiledestreamingvideos-a menținut la aproximativ 37% înperioada octombrie 2020- februarie 2021, arată studiul.

„Ponderea clienților care își reziliază abonamentele este de mult timp un factor important pe agenda jucătorilor din industria de telecomunicații și, ca urmare a efectelor pandemiei de COVID-19, industria demedia și divertisment se confruntă acum cu aceeași provocare. Comportamentul consumatorilorde servicii de streaming din această perioadă va contribui la apariția unei piețe mai mature și mai competitive. În acest context, furnizorii se vor concentra pe retenția clienților, vorcreaexperiențepersonalizate și unice pentru utilizatori și își vor intensifica eforturile de a le oferi conținut relevant, cum a fost cazul Netflix, care a difuzat conținut educațional gratuit pe propriul canal de Youtube în contextul închiderii școlilor pe fondul pandemiei,sau al HBO Max, care a lansat filme pe platformă în aceeași zi în care acestea au debutat în cinematografe”, a spus Andrei Ionescu, Partener coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România.

Raportul subliniază faptul căaasculta muzicăeste una dintre primele trei activități preferate detoate generațiile, 60% dintre respondenți folosind un serviciu de streamingaudio contra cost, în timp ce aceeași pondere de utilizatori acceseazăun serviciu de streaming audio gratuit, care se susține financiar din publicitate. Pentru cei care plătesc un abonament lunar, conținutul audio a fost factorulprincipalîn deciziade a se abona la un astfel de serviciu, urmat de folosirea acestuia fără pauze publicitare șide prețurile rezonabile. În cazul celorcare folosesc un serviciu de streaming audio gratuit, lipsa costurilor a fost principalul factor în decizie, urmat de ușurința cu care accesează serviciul și degamavariată de conținut.

StudiulDeloitte Digital Media Trends 2021a fost realizat în rândul a peste 2.000 de consumatori din Statele Unite ale Americii.

Deloitte oferă audit la nivel mondial, consultanță juridică, financiară, consultanță de risc, servicii fiscale și conexe clienților publici și privați care acoperă mai multe industrii. Deloitte deservește patru din cinci companii Fortune Global 500 printr-o rețea globală de firme membre în peste 150 de țări și teritorii, aducând capacități de clasă mondială, informații și servicii de înaltă calitate pentru a aborda cele mai complexe provocări de afaceri ale clienților. Obiectivul Deloitte este de a avea un impact care contează prin cei peste 330.000 de profesioniști ai săi.

Deloitte România este una dintre cele mai importante organizații de servicii profesionale din țară care oferă, în cooperare cu Reff &Asociații | Deloitte Legal, servicii în audit, fiscal, juridic, consultanță, consultanță financiară, consultanță de risc, procese de afaceri, precum și servicii tehnologice și alte servicii conexe, prin intermediul a 2.000 de profesioniști.