Problema imigraţiei studiată în cadrul unui proiect european

0
401

imigrantiÎn ultimul deceniu Liceul “Charles Laugier” Craiova s-a angrenat profund pe drumul integrării europene. An de an elevii şi profesorii şcolii au fost antrenaţi în derularea de proiecte europene dedicate atât educaţiei şcolare, cât şi formării profesionale. Începând cu acest an şcolar liceul a obţinut finanţarea de la Uniunea Europeană în cadrul programului Erasmus +, axa Ka2 – parteneriate strategice în domeniul educaţiei şcolare, pentru proiectul “Unissons nos coeurs sans frontiers”. Perioada de implementare va fi 2016 – 2019.

Proiectul îşi propune să studieze factorii ce au determinat fluxul migrator masiv din ultimii ani, dar si modul in care noii veniti in Europa vor reusi sa se integreze in tari cu o alta cultura, cu un alt nivel al educatiei, al economiei, al sistemului de sanatate, al sistemului politic. In proiect vor fi implicati elevi si profesori din opt tari europene ( Anglia, Franta, Germania, Italia, Polonia, Portugalia, Romania si Turcia). Coordonarea intregului proiect este asigurata de catre partenerul francez.sanitar

Realizarea unui ghid de conversaţie structurat pe diverse domenii

Prof. Sorin Bîrsan, coordonatorul proiectului a precizat că pentru atingerea obiectivelor propuse vor fi desfăşurate activităţi organizate pe mai multe direcţii. Acestea sunt pe de o parte, mobilităţi de învăţare de scurtă durată pentru elevi (în Italia şi Polonia), stagii de formare de o săptămână pentru profesori (în Italia, Polonia şi Germania), reuniuni pentru managementul proiectului în Franţa, Anglia şi Turcia, iar pe de altă parte, activităţi locale organizate în fiecare ţară. „Fiecare reuniune va avea o temă de studiu (obiceiuri şi traditii, prezentarea sistemelor educative din ţările participante la proiect, dar şi a ţărilor furnizoare de migraţie, situaţia geopolitică a Europei, a Asiei şi Africii, modalităţi de rezolvare a problemelor întâmpinate de migranţi în momentul sosirii în Europa, realizarea unui ghid de conversaţie structurat pe diverse domenii – administraţie publică, sănătate, învăţământ, cultura, etc). În cadrul proiectului vor fi organizate întâlniri şi conferinţe cu reprezentanţi ai diferitelor organisme cu responsabilităţi în domeniu : Oficiul pentru migraţie, Poliţia de frontieră, Poliţia locală, Prefectura Dolj, I.S.J Dolj, Departamentul pentru străini din cadrul Universităţii din Craiova. În fiecare şcoală va fi construit un monument ce va conţine viziunea fiecărui partener vis-à-vis de tema aleasă”, a precizat prof. Bîrsan Sorin, coordonatorul proiectului.